Tällberg och Illustrerad farmakologi

Igår gick halva familjen upp halv 6... typiskt när Wille för en gångs skull faktiskt sov hela natten!! Är det typiskt eller? Dagen till ära skolkade jag... för att åka med mina DSK-kollegor på rökavvänjnings-kickoff i Tällberg! Jag bara älskar Tällberg - det är Dalarna personifierat om man kan säga så om ett ställe... där kan man snacka om att man blir ett med naturen... vilken vy... tar helt andan ur en! Jag och en av mina närmaste kollegor, Annelie, tog en liten promenad efter den goda lunchen... o då tog jag dessa bilder:












I bakgrunden här är hotell Dalecarlia där vi var för dagen. En del därinne, är faktiskt väldigt gammal men kvarstående från ursprunget (tror jag) - ganska häftigt! Å väldigt lågt i tak!

Egentligen skulle jag varit hemma o läst Illustrerad farmakologi - men jag offrade mig för att göra något roligare. På tisdag nästa vecka har jag tenta igen... i farmakologi + läkemedelsräkning - och jag har redan anmält mig till omtentan... det var av misstag, men det blir säkert så... tyvärr... Jag tror fortfarande att min hjärna fungerar som den en gång gjort... att jag läser en sak en-två ggr o sen sitter det - men den tiden är förbi!! ;=O   

Idag hade jag tänkt läsa - men ack den som hinner det???!!! Roger har varit borta sedan 05.15 i morse o sen hem några minuter vid lunch för att sen åka iväg upp till Gagnef för att köra folkrace - grilla och bada i sån där tunna!! Wille har kräkts över halva golvet inne hos Samuel - hundar, kläder o kladd.... fyfasen va roligt!! Sen skulle Wille bada - och vi har ju haft fel på någon grej i varmvattenberedaren som blev utbytt igår... men tror ni att det hjälpte??? Förvisso... men inte helt. Varmvattnet tog slut fortare än kvickt... jag har kokat vatten och burit till karet så att lillpojken inte skulle frysa ihjäl... Hoppas har inte har magsjuka :(

Nej, nu ska jag... ja vad ska jag...?? Kolla kakelugnen, kanske slå upp boken... ja - det finns alltid något att göra - det är en sak som är säkert!!

Kram