Sweden Rock Festival

Ja, vår långa resa startade redan i torsdags... då vi i gråväder och spöregn drog oss söderut för att se Ozzy Osbourne, men för mig betydde resan också nostalgi av hög grad - att få återse Sölvesborg!! Det var typ 35 år sedan jag var där... men det skulle visa sig att jag hittade iaf!!

Här hemma stod våra motorcyklar packade och klara till kl 10:00 pip, då även Mia och Tobbe från Borlänge slöt upp. Vi drog sedan vår kosa till Norberg, med vägbeläggning och div stopp på vägen - ingen lyckad start! Dit hade vi bara gråväder och det är ju helt ok väder att åka mc i. Jobbigt när det blir för varmt... Ovanför Fagersta - mot Köping kom det ganska många droppar och där fick vi sällskap av en kviga som galopperade i dikeskanten - det tog jag dock inget kort på... :)  I Köping - dyngsura - så stannade vi å intog lunch, sen drog vi vidare mot Linköping - eller rättare sagt vi slöt upp med Tobbes kompis Bosse där och sen åkte vi en "liten"  sväng på 5 mil mot Kisa, där han har sin sommarstuga.











Utanför den lilla stugan som var från 1500-talet i sitt ursprung. Då tjänstgjorde den som drängstuga. Ett alldeles underbart litet ställe, där Bosse fixat och ordnat så fint!! Platsen på andra sidan vägen var med i dramat för 10 eller 15 år sedan vid Malexanderdramat.... Hugaligen...


Här står Mia o fixar med något... Gärdsgårdsstaketet ska lagas... utanför finns det massor av vildsvin som förstör marken för de boende.
Här sov vi som sagt första natten - sen drog kosan vidare söderut och regnet öste ner... så i Växjö tröttnade jag ur!! Vi åkte in på en mc-affär och köpte grejer för ca 4000 kr - det var nya TORRA stövlar och strumpor som vi fick gratis - TORRA handskar och regnhandskar över det... våra skinnstövlar kunde vi praktiskt taget vrida ur! Å vi frös som två gnuer i Sibirien... kosta vad det kosta ville... vi kunde omöjligt forsätta i 15-20 mil i detta våta kalla.... Nu har vi stövlar både för soligt väder och om det skulle bli regn! Lite norr om Olofström kom äntligen solen fram... :) den var efterlängtad kan jag säga!! Sen var det soligt - hela kvällen.... väl i Sölvesborg ringde jag pappa för att förvissa mig om att jag hade tänkt rätt i mitt letande efter vårt gamla hus och det hade jag... kullerstensgatorna var kvar!! Jiipiiee! Det är SÅ vackert i Sölvesborg!! En pytteliten stad med stor mysfaktor...
Jag rekommenderar verkligen att besöka denna plats.... massor med mys, gamla byggnader, trevliga uteställen, sol, bad och hhhhhhaaaaaaaavvvvvvvvvv!!! Me Love!!



Nedan: vårt gamla hus!!


Jag tyckte det såg litet ut, men jag minns det som stort!! Men enligt mamma och pappa var det stort. Det är väl lite missvisande att ta bild på gaveln.... Jag blev alldeles - tyst...

Kosan gick vidare mot Hälleviks camping där vi skulle övernatta i 2 dygn. Mycket härligt, underbart ställe!! Å Mjällbys hemmaarena ligger alldeles bredvid campingen.


Hungriga och törstiga var vi vid framkomsten. Egentligen hade restauranten stängt, men de var snälla och gjorde iordning pommes till oss alla!! Tack gode för det!



Dag nr 3 = Lördag och time för Sweden Rock Festival!! Roger o Tobbe på festarhumör -



Roger o Tobbe har börjat!! På en restaurant med underbart god mat och supertrevlig personal!! 


Mia väntar på sin första öl :) vilket jag också gjorde... å hon håller hårt i sin väska - vilket ska visa sig... inte gjorde någon nytta!! Hihi... men roligt har vi haft!! 


Fyrverkeri - för att gratulera till att det var 20 år sedan Sweden Rock Festival startade!! När jag bodde i Sölvesborg, så hade vi något som hette Tivolivat och det var kanske starten till detta, vad vet jag... jag gick iaf med syrran dit en gång på Svenne och Lotta! Det var kul! Sen hämtade mamma mig på kvällen...
 



Avslutar med en bild på föremålet med vår resa: Ozzy Osbourne... det var allsång av hög grad... otroligt bra!! Mia sa efteråt: - Nu har jag sett Ozzy, så nu kan jag dö!! Riktigt så känner inte jag... men det var ju häftigt att se och höra honom! Å va mycket folk!! Om ni undrar: Ja, vi "tappade" bort varandra, men det är tur att det finns mobiltelefoner. 

Vi kom hem ca 03 på natten... så det blev inte mycket sömn. For ungefär kl 11 från campingen upp till Jönköping där vi tog in på hotell... å då hade jag avverkat ett stort antal mil och kört om långtradare på motorvägen... som var minsta 11 mil lång!! Men det gick det med. Jag har haft stort stöd av Roger, Mia och Tobbe som har åkt före och efter mig... sen har jag tagit en hel del beslut på egen hand.... å de tycker att jag är jätteduktig på att köra motorcykel. Jag har åkt på kostigar och parerat för stenar, det var nästan eldprovet, iaf vad gäller balansen.

I morse åkte vi från Jönköping vid 10-tiden och hamnade hemma typ vid 18-tiden - 130 mil från start till mål!! Vi åkte via Gränna där vi naturligtvis stannade och köpte polkagrisar!! Sen åkte vi Ödeshög, Motala, Vadstena, Hallsberg, Örebro, Lindesbergsvägen hem... Och det är SÅÅÅÅ skönt att vara hemma. Roger har åkt till jobbet - inte lika kul. Wille sussar i sängen och hundarna likaså.

Nu ska jag kolla FB en kort sväng - sen får det bli sängen för mig med. Imorgon börjar jag på nya jobbet utan att gå bredvid någon... det blir hårdköring direkt!!

Godnatt och sovgott!!

Kram Cissi