När våren kom till Fors...

Vaknade idag med - med ett leende på läpparna. Man kan ju knappast bli annat än glad över detta härliga våriga väder! Igår var mamma, Felicia o jag på Må Bra-mässa i Avesta Parken. Felicia ställde ut foton och teckningar där. Jag införskaffade bl a en burk med kokosfett, en jumper till Wille, Shea smör till mina psoriasisfläckar och ett cerat gjort på bivax och kakaosmör. Mycket bra, kan jag säga. Det räcker att smörja sig en gång per dag!! Tjejen som gör dessa saker bor i Stjärnsund, så det är inte långt att åka o köpa det heller. Hon gör sitt smink på enbart ekologiska ingredienser.

Efter mässan gick vi ner på stan och köpte lite fina kläder till släktens nya kärlek: Molly! Världens finaste lilla flicka! Min systerdotter Josefine och hennes Patrik är föräldrar. Molly är nr 1 i vår fjärde generation. Nu längtar jag tills jag får barnbarn :)  Men jag har så fin kontakt med Josefine, så jag får nog gosa en hel del med lilla Molly också.

Idag kom Holger och Foxy o hälsade på. Vi tog med Wille o tjejerna på en promenad i skogen. Det är så mycket snö så bordet som barnen brukar använda till picknick är i samma höjd som snön! Wille tyckte det var lite konstigt. Men det ska väl snart töa bort. Efter promenaden fikade vi på vår veranda - hur härligt som helst!!





Foxy, Puffi och Ella


Mina underbara små tjejer!!


Tränar lite stå med Ella. Hon står stilla jättelänge och håller upp svansen så fint, inte just här då, men annars. Det är som att hon född till detta :)  Hon står inte helt perfekt med bakbenen här, men det ska vi justera på utställningen.


Tränar Foxy också, men här finns det mycket kvar att önska... Han tycker inte att det här är roligt, så det får vi träna vidare på med lite godis och försöka göra det kul. Det ska nog gå att få till så småningom.


Det här fina blomsterarrangemanget köpte jag ju också igår! Blommor så här till våren - det får en att må bra!

Min käre make - har ju varit mycket i fjällen i sin ungdom. Därför tog han spaden i egna händer och gjorde sig en solstol i vår snödriva framför huset!


Här ser man bara huvudet sticka upp :)  Kolla in gungorna - och ändå har Wille lyckats gunga idag!


Ja, det ser ju väldigt skönt ut! Med spaden, termosen och kaffekoppen inom armlängds avstånd... Kan det bli bättre??

Nu ska jag börja skriva lite på bakgrunden till min och Elenas magisteruppsats.

Det är mycket nu... ;)

Soliga hälsningar

Cissi *