Felicia på Konstrundan i Avesta Kommun

Vilken härlig dag!! Sol o värme... :)  Det finns dock en i familjen som inte njuter så mycket... det är min sjukling Roger!! Han jobbade igår eftermiddag och det har betalat sig idag, kan man säga :(  Inte roligt - vare sig för oss eller för honom! Ikväll ska vi äta middag hos kärmor och kärfar.

På fm åkte jag och kärmor på Konstrundan för att kolla till Felicias utställning bland annat. Hon har faktiskt fått flera beställningar och sålt en del!! Jätteroligt! Och stolt blir man ju - som en påsktupp ungefär!! Det var en annan konstnär i lokalen som hette Erik Joel och han tyckte att jag var en vacker mamma!! Å att jag hade en vacker dotter!! ;)  Inte varje dag man får höra sån´t!! Å en konstnär vet oftast vad som är estetiskt, säger vi... hihi... Nåja, nu får det vara slut på skrytet!! Usch då!!


Här sitter min vackra dotter!! Med några av sina vackra alster, bla lille Wille på bordet och den tavlan är MIN!




















Tove Styrke... as-snygg målning!! Såld till herr Gullbro... Lucky him :)



Min vackra, talangfulla dotter med fler alster i blyerts.

****************

Vi åkte vidare till Fors Folkets Hus där jättetrevliga och superduktiga Pernilla Nyman och Hanne Mago Wiklund höll till. Båda tjejerna är från Fors. Jag pratade med Pernilla om motorcyklar, konstutbildningar osv... Hon har också sina rötter i Sundsvall :) Roligt!! Men också talande.. att vi har fått följa våra föräldrar i Papperets tecken... Kartongindustrin ;) Men det är ju också en del i att bli konstnär - att rita o måla på papper!

Hoppas att ni finner det förnöjsamt att spana in det här. Felicia bloggar säkert också om det senare.

Ha det gott i konstvärlden!!

Kram