Wilde-Waldarna här!

Idag har det verkligen varit vårväder ute... det började med strålande sol i morse, sen har det snöat och haglat och nu är det strålande sol igen. Ett gott tecken om något!

Det blev ingen sovmorgon i morse (heller). Wille vaknade som alltid 06:20 då jag brukar gå upp. Men jag sa åt honom att han kunde somna om, så vi låg en timme till. Då kom Ella och gosade, sen Crissi, som legat på soffan och sovit hela natten. Å de gosade så mycket med varandra de två små lurvarna... :)  Puffi, hon sov med sin mamma och mormor tillsammans med Gilla. De anlände igår på lunchen, så vi har haft lite tid med varandra. Imorgon bitti åker Gilla vidare till Enköping för att vara med på Jockes cup. Då ska jag vara hundvakt! Men det är inga problem, de är så snälla och lydiga (peppar, peppar - ta i trä) :) 

Kl 09:30 var vi hos veterinären för Ellas 1-årsspruta. Hon käkade Frolic under tiden, så det blev ingen reaktion. Jag började prata om Foxy - som Ella är faster till - han är mycket omtyckt på vet.kliniken... Alla kommer ju och ska hälsa på honom när han är där! Djurskötaren konstaterade att Ella också var gosig - men inte som Foxy... :)  Jag kan dock ta det... Å så kom vi att prata om att Foxy faktiskt är exeptionellt snygg för att vara så ung - men att han är lite för tjock... så jag har fått uppdraget att hålla efter där lite... inte för att jag matar, men jag ska förmedla detta vidare, tyckte djurskötaren. Eftersom Foxy är så snygg, så ska vi ju ställa honom, men det är inte mycket med det om han är för tjock.

Det kan man ju inte säga om Ella. Hon väger 8.4 kilo, men hon är ju knappast tjock... så henne går det inte att banta. Däremot är hon väldigt hög! Men mormor Annie är också hög, så hon har att brås på.

Efter veterinärbesöket blev det shopping... så nu har jag gjort av med flera tusenlappar idag :)  Men det är ju alltid kul!! Köpte också en ny mat hos veterinären... ska nog aldrig mer köpa mat på någon djuraffär. Den nya maten innehåller Omega 3 och 6, så nu kan jag slippa ge henne den där oljan också. Allt för att hundarna ska må bra!

Nu ska jag gå o kika på en gammal Bond-rulle... Sen blir det thaikyckling till middag...

Ha det!!