Willes skidtur

Idag har Wille fått rejält med motion... De har varit och åkt skidor i skidspåret uppe vid idrottsplanen här alldeles bredvid oss. Men först gick dom från dagis och hit, vilket är ca 7-800 meter, sen åkte han 2,5 km på skidor!! Det var första gången barnet stod på ett par skidor, kan jag tala om!! Sen gick han tillbaka också! Plus att han och Roger gick från dagis och hem på eftermiddagen!! Det tycker vi att han gjorde verkligt bra!
De andra barnen åkte bara 1 km, men Wille och ett barn till ville fortsätta. Det hade fröknarna aldrig varit med om förut och de har jobbat i massor av år, kan jag säga... min lille plutt!! Han kan bara han vill!!

Tyvärr fick jag inte in någon bild idag, hade velat ha ett par skidor med, men ni får hålla tillgodo med den lilla historien istället.

Själv har jag varit i Falun på seminarium om barns och ungdomars psykiska och sociala utveckling och det var en mycket givande dag med mycket diskussioner och förbättringsområden, som vi såg det. Det är bra att ha stora ambitioner när man ska ut o jobba!!
Efter det for jag upp till mitt "nya" jobb på hemsjukvården, där jag ska börja gå extra. Ev får jag jobb där efter utbildningen, vi får se hur det ser ut med behovet då. Det är min gamla avdelningschef som är verksamhetschef där nu och henne tycker jag mycket om, så det passar bra att liksom följa med henne, tycker jag. Några nya ansikten var det också, vilket alltid är roligt.

Nu ska jag gå o kika lite på TV, men jag är så trött så jag tror jag svimmar... nattens sömn var allt annat än god. Roger gick upp före 5 och jag vaknade vid 6, så man är lite småmör, om jag säger så. Imorgon ska jag skriva på en uppgift som jag och en kurskamrat håller på med, den handlar om amningsproblem. Vi ska skriva en D-uppsats - Magisteruppsats - ihop också, vilket också ska handla om amning.

Må så gott - och jag ska ut med vovvarna i skogen också, det är ju liksom ett måste. På fredag ska Pufflan och Foxy trimmas. Jag tar Puff om jag orkar, för hennes päls sitter som berget, så mina händer måste må bra. Tur det finns trimningskondomer... annars hade jag nog slitit ihjäl mig!!

Kram Cissi - världens mest stolta mamma!! <3