Vår o Glad Påsk

Det har varit mycket att göra denna vecka... Jobbat mest med det PM som ska vara inlämnat för granskning på onsdag nästa vecka... har tenta på tisdag - men den har jag inte hunnit läst till. Försöker lite grand då o då, men det är inte mycket som går in. Känns som att jag struntar i den just nu faktiskt.

Vi fick hem en kontainer också, som vi och två grannfamiljer delar på och det kan jag varmt rekommendera!! Fy 17 vad det är skönt att bli av med en massa skit!! Å det finns det gott om - både här o där!! Inte behöver man sortera heller - det ingår i priset!! Roger har varit sjuk och är väl egentligen fortfarande, men han gick till jobbet i eftermiddags iaf. Wille och jag har varit hem till mamma o pappa o käkat en massa god påskmat... supergod matjestårta bland annat :)  Wille tycker om sån mat - OCKSÅ!! ;)  Vi har som sagt tidigare idag rensat ut en massa, så nu när det egentligen går att hänga tvätt ute, har vi städat bastun så att jag nu kommer in där och kan faktiskt hänga tvätt på linorna där inne!! Är det inte lite skevt så säg?? Men det är skönt att det är rent o snyggt. Förrådet är också städat, lite kvar där bara. Sen är det garaget kvar, det mesta är nog bortstädat, men det blev ju lite stiltje där när Roger blev sjuk. Kanske blir av imorgon. Kontainern börjar se fylld ut, men det går nog i lite till...

Tänkte dela med mig av lite bilder från när Gilla var här förra helgen... sen lite påskliljor o en fin påsktupp som Wille gjort på förskolan.


Börjar med min go´prupp!! När vi har tagit ut våra motorcyklar, måste ju han också göra det :)




Puff, Foxy o Ella i full galopp!!


Ella passar på att kyla magen o vila i mossan :)  Vilka instinkter de har de här hundarna... så där gör Foxy, Puffliz, o brorsan Alvin också!! Ser så härligt ut...


Älskade, vackra Bombax Cristal... gammelmormor till Puffliz... vilka ögon hon har <3<3<3


Ella o Puffi med sina pinnar... de kan springa runt som dårfinkar i många minuter!! Ingen av dom släpper!! Puffli försöker morra bort Ella - men hon bryr sig inte ett dugg!! Sen springer de ner både människor o små buskar...


Ja, ungefär så här då...


En stor groda som jag precis höll på att kliva sönder!! Tur att jag såg den!!


Min vackra Ella <3<3<3


Sex stycken borderrumpor... Det är svårt att få en bild där alla sitter still... hur vi har hållt på!! Men jag tror att Gilla lyckades med de fem flickorna... däremot vet jag inte om hon bloggar... hon är ju sämre än mig!!




Jag lovar att jag hade vänt den här bilden... men så blev den så här ändå!! OK, ni får lägga huvudet på sniskan helt enkelt!!

Jag vill passa på att önska Er alla som läser på min blogg en riktigt

Glad Påsk!!

Till Er som bor i Avestatrakten, passar jag på att ge lite reklam!! Åk på Konstrundan som går i Avesta över påskhelgen... Felicia ställer ut som enda estetelev på Gammelgården i Folkärna!! Min syster ställer ut Vedic Art på Klosterskolan... Man kan säga att det här med konst ligger i släkten!! Felicias faster Lena är också en hejare på att måla och fotografera...

Kram på ER!!