Trimning och vinterlek

Idag hade vi bestämt att trimma Foxy och så fick det bli. Eva skulle baka matbröd under tiden, inte alla som har en sån snäll svärmor!! Det är därför jag kallar henne: Kärmor!!

Så här mycket snö var det idag!! Inte en lucka som var utan snö på Wille sovrumsfönster!! Roger har varit ute och skottat två ggr och vi har ännu inte fått vår morgontidning!! På bilder som kommer sedan, syns det hur det har drivit. På gamla järnvägen gick det knappt att gå.

Foxy före trimning ovan och efter nedan...¨



Pufflan är också lite trimmad, men jag tog inte allt. Dock en hel del i hennes vackra ansikte... Se så fint hennes magpäls skimmrar... som pärlemor! Min lillplutta... Hon blev riktigt arg på Foxy idag för han sprang o nosade dom i stjärtarna hela tiden!! Ella är i höglöp och Puffli ligger ju bara några dar efter... snacka om drygt för lille Foxy. Därför har han organet framme på nästan varje kort... jag har försökt censurera bort de flesta :)







Gamla järnvägen... ja som ni förstår så orkade vi helt enkelt inte gå här... hundarna fick kämpa som dårar för att komma någonstans. Det är inte lätt att ha korta ben - fråga mig!!


Mycket snö... Ella först förstås... Foxy tätt efter - förstås :)



Ett virrvarr av bordrar... det är Puff som står på huvudet nästa sekund... Foxy efte henne och Ella här längst fram som knappt syns...


Hoppjerkan Ella...





Vacker blåfärg... o halvmånen däruppe...


Ella måste ju också få vara med på en innebild... lillgumman!!

Efter vår promenad drack vi varm choklad o kaffe till det nybakta goda brödet som Eva bakat... Nu har lugnet lagt sig i vårt hus... Roger jobbar eftermiddag. Nu ska jag börja med middagen.

Må så gott och trevlig fredag"

Kram