Öppet hus på Karlfeldtsgymnasiet

Igår kväll åkte Samuel och jag in till gymnasieskolan här i Avesta eftersom de hade öppet hus. Då får eleverna visa vad de kan och försöka locka bla 9:or att välja bland programmen. Vi åkte naturligtvis dit för att kolla in vad Felicia och hennes klasskompisar gör. Jag blev alldeles hänförd av vissa alster och det bästa är: En del har min lilla dotter gjort!! En av hennes lärare, tog mig i hand och gratulerade mig för att jag hade en så´n duktig och talangfull dotter!! Jag har talat om att jag blir mycket arg och bestört om hon inte tar tillvara sin talang och verkligen jobbar för den! Men hon har lovat att hon ska göra det. Antingen kommer hon att läsa konst i Falun eller i Sundsvall! Här kommer några alster...


Ja, jag hoppas att alla kan se att det här föreställer min lille son: Wille! Han var lite yngre här. Gjord i akvarell, tror jag.


Tuschteckning... en del av skuggningarna på tjejen har hon gjort med prickar.... Ja, vad ska man säga!! Ursnyggt!


Den här teckningen har de gjort på ett speciellt vis, liksom skrapat fram på något vis. Felicia får förklara närmare under kommentarer, tror jag... Den föreställer Marilyn Monroe, men jag tycker den är mer lik en skådespelerska som heter något med Anne Archer - hon spelade iaf mot Michael Douglas i den där hemska filmen... men nu står det helt still i huvudet... med Glenn Close... "Farlig förbindelse" - vänta så ska jag ta reda på vad de heter.... Haha.... tur att Google finns!!


Söt!!




Det här är en "Dala-vicent"! Den passar perfekt i Avesta, eftersom vi har en vicentpark här och Avesta ligger i Dalarna... Den här har Felicia gjort tillsammans med en klasskompis. Mycket fin!

Jag har lite mer att skryta över också: Jag fick GODKÄNT på den där hemska svåra tentan i farmakologi med läkemedelsräkning!! Det är en stor bedrift, kan jag säga... Nu väntar jag på svar på epidemiologin - som vi fortfarande inte fått svar på.... hoppas på G där med, men jag tror inte det, tyvärr.

Rogers morfar är mycket sjuk och vi väntar nu i princip på att han kommer att lämna jordelivet. Väldigt tråkigt, för det var en man med otroligt härlig humor - han älskade att skoja med folk... :)  Han är 91 år, fyller i januari, så kroppen är gammal. Roger är hos honom nu, men han ligger bara och sover. Får mycket smärtstillande eftersom han har ont överallt annars. Det är huvudsaken, att få ner febern och att han inte har ont. Wille har fått namn efter honom också: Gustav efter min farfar som jag aldrig träffat, Wille, Martin efter Rogers morfar... Jag bara undrar varför alla måste dö inför jul?? Min farmor dog också till jul, så vi hade begravning på annandag jul. Då sov jag o min syster hos Gunilla på Klockarberget.

Hoppas ni får en fin helg med snö och vackra adventsstjärnor och adventsljusstakar i fönstren. Jag ska äta nu och sen gå o leta på mina stjärnor. Gardiner kanske jag byter senare, vi får se...

/Cissi