Ny dator

Igår efter middagen, åkte Roger, Wille o jag in till en datafirma i stan och inhandlade en liten bärbar dator till mig...



Jag bara måste ha en egen dator som jag kan ha med mig till skolan osv eftersom man gör så mycket arbete i den. Det är så jobbigt att använda skolans datorer och det är alltid fullt i datasalarna. Egentligen hade jag tänkt mig en liten mini-pc, men det tyckte inte Roger. Den här är liten, men har större kapacitet än de små. Det är en 15.6 tums skärm och den väger väldigt lite jämfört med min förra bärbara, som nu är kraschad.

Felicia har ju en egen bärbar nu, så jag får ha min ifred... hoppas jag!! Wille gjorde en egen dator av kartong igår. Han har blivit så uppfinningsrik och använder sin fantasi på ett otroligt sätt... det har de nog lärt sig på dagis.

Hundarna mår bara bra. Ella är lite mindre lekfull än vanligt, men vem är inte det då man har mens?? Puffliz har ändrat sitt beteende gentemot Ella. Hon visar Ella flera ggr om dagen, vem det är som bestämmer. Det är något jag inte sett förut. Det kanske är just för att Ella löper. Det är fantastiskt roligt med hundarnas beteende. Önskar att jag förstod det lite bättre bara. Men jag har ju köpt böcker nu. Har dock inte haft tid att läsa, eftersom jag måste läsa till epidemiologitentan som jag har på torsdag. Tycker att det är så svårt att få in det jag läser... kanske beror på åldern, vad vet jag.

Renoveringen... ja, den är ju ett kapitel för sig... nu är det färdigkaklat så när som på en platta som ska bytas ut. Just nu är rörmokaren här och försöker fixa till det som ett annat klantarsel har ställt till. Han har varit tvungen att såga i vår dyra kommod och håller som bäst på att fixa till rören så att de blir täta osv. Igår fanns det två alternativ: Att såga sönder kommoden och minska på lådutrymmet i och med att bli tvingad till det pga för lite plats för rören som måste upp, Eller: att såga sönder väggen i vårt sovrum för att komma åt rören bakvägen, för att flytta ner dom under kommoden!!??? Gissa om jag grät igår!! Jag kände bara att nu jäklar får det vara nog!! *^`?) Grrr.. Jag skällde o skrällde så den stackars rörmokaren blev väl alldeles förskräckt... men jag talade om att det inte var honom jag var arg på... och han förstod vår ilska. Lådan tog huvudentrepenören med sig igår. Han hade en kille som skulle kapa lådan och göra det snyggt.

Nu har jag pratat med mamma i ca 30 minuter... å det är lunchdags. Samuel kommer hem om några minuter. Wille är på dagis. Sen ska jag läsa igen...

Ha en bra dag!!

:)  Cissi