Välkommen lilla Ella!

Hej jag heter Stensöbäckens Ella och är en borderterrier! Min mamma heter Bombax Ballerina (Bella) och pappa heter Axbor Danilo, honom har jag dock aldrig träffat - det är ju ofta så i hundvärlden! Jag föddes den 27 mars i år och var igår, precis 8 veckor gammal - lagom att flytta hemifrån!

Igår hände något mycket konstigt... det kom tre stycken sådana där tvåbeningar hit... jag träffade dom i Gävle förra helgen... men det kommer inte jag ihåg. De gosade jättemycket med mig - eller ville gosa - för jag har ju bott på ett så underbart ställe där man kan springa fritt - hur mycket som helst! Efter ett tag, så plockade en människa vid namn Cissi upp mig ur min transportbur som jag, brorsan o syrran brukar sova i och istället satte hon mig i knät på sig o iväg for vi.... Jag var lite busig, eftersom jag var nyvaken, men det var visst inte så populärt! Hon som heter Cissi försökte sysselsätta mig i knät istället - men jag ville hellre klättra upp på hennes axel, så där fick jag väl vara då! Vi valpar tycker ju om att leka OCH sova - det är ju typ det som behövs - OCH mat o toalett förstås.

Här kommer några bilder...

(För de som nyligen haft valp - kommer ni ihåg hur svårt det är att få fast dom på bild?? Det är då systemkameran är bra - men man kan misslyckas ändå...) Matte Cissis anmärkning.





Min mamma Bella o min nya husse Roger. Mamma ser lite luggsliten ut och det är visst pga att det tär på mammor när de har små valpar... Det kan blir precis så med människor också, hörde jag. Visst är min mamma fin?? Å hon är så snäll och lekfull.



Här är mina uppfödare - eller kennelpappa och kennelmamma. De heter Hans och Susanne! De bjöd min nya matte o husse på jättegod rabarber/jordgubbspaj och nymattes kusin Gilla o hennes pojke Jocke, fick ju också fika förstås. Kennelföräldrarna bor jättefint vid havet...



Så här vackert har jag bott!! Tur att jag ska komma tillbaka o hälsa på då och då... Min nya matte älskar havet hon med... kanske för att hon är född vid havet o har bott vid havet en del av sitt liv...

Så här såg det ut i bilen efter en stund... jag somnade och sov ända tills vi landade i något som heter Fors. Det är där jag ska bo nu! Verkar helt OK, faktiskt.








Å så har jag fått en ny borderkompis... hon vet inte att vi är kompisar ännu, men snart!  Jag passade på att brotta ner henne första gången när vi stannade i Iggesund. Där fick vi kissa. När vi kom hem till Fors, så passade jag på att brotta ner henne igen...



Hon heter Pufflan min nya vän... hon är jättesnäll, men hon går liksom iväg hela tiden. Vill inte leka med mig. Det blir bättre, säger matte Cissi.

Just nu sover jag... har ju hänt en del sedan igår... Matte Cissi var jätteglad i morse, för jag sov HELA natten utan att vakna. Inte ett pip har trängt igenom mina läppar... Matte Cissi säger att jag har fått en otroligt bra miljöträning hemma i kenneln.

Matte Cissi hälsar att hon ska försöka blogga lite varje dag - men att hon måste ju ge mig den mesta tiden!

Hej å hå! Jag känner på mig att vi hörs snart igen!!

Puss från mig!