Idag är det vår!!

Idag har vi äntligen fått lite gjort i vår trädgård! Det var i sista andetaget om vi säger så!! Nu är det inte mycket ledigt innan lilla Ella kommer, så det gäller att ha bullar i frysen och trädgården fixad. Sedan kan man glömma sån´t! Det är precis som innan man får barn... Visst sover små valpar också, men då får man passa på att göra annat. Den tiden man lägger ner i början, har man ju faktiskt igen sen, det är precis likadant som med människobarn! Ett bra grundarbete ger resultat!!

Wille hade satt frön på dagis och dessa var jag ju bl a tvungen att sätta idag. Vi for iväg till Lantmännen o köpte jord och koskit. Jag hade också lite frön som jag måste sätta, så jag hinner njuta av dom i sommar. Det är roligt att sätta eget... och det är roligt att visa Wille-plutt att det kommer blommor sedan. Vi for också till ÖoB för att handla krukor, det är ju mycket billigare där. Dessutom hade de svarta zinkkrukor som jag vill ha.



Här blir det krasse... jaja, det är kanske för pensionärer, men jag tycker de är rätt fina och de verkar tåla sol - vilket då passar bra på vår framsida. Dessutom var det lite roligt när de hade så många olika färger.




Här har Willeplutt planterat på dagis. Det ska bli roligt... om de vill fortsätta växa, vill säga. Just nu ser de lite slokade ut, men de tar sig nog. Det kanske blir lite trångt här, men de är ju flyttbara!!





Solrosor - kanske också blir trångt - men de kan också flytta!!





Här kan och får det bli trångt - klängerväxt. Blir jättefina!!





Här och på bilden nedan, är det mina liljor som håller på att titta fram. De fick lite koskit i jorden - hoppas de blir lyckliga av det!! Om inte annat blir lökarna det till nästa år... Det är så spännande att se allt som kommer!!




Vår lilla Löjnantshjärta... som egentligen skulle behöva flytta - står numera bakom en vägg. Den syns ju inte alls. Men vi vet inte vart vi ska sätta den!

Vi har lite annat som skulle behöva flytta också... kanske skulle man kosta på en trädgårdsarkitekt?? Men det är hiskeligt dyrt - har jag hört.

Vovvarna, Wille o jag har varit ut i skogen också på morgonen. Det var oerhört fuktigt om vi säger så.
Felicia har hängt ut en tvätt - som hon säkert kommer att få ta in sedan....
Å min raraste vän Kicki har hittat "min" lila klänning... Felicia såg också den, men konstaterade att den var lång. Jag bryr mig inte om att det är klädkod kavaj - ska prata med Fia. Har ju fullt av psoriasis på benen, vem fasen vill se det??
Om nu Gilla läser det här: Kanske du kan åka ner o hämta klänningen och ta med den ut till Stensöbäcken på lördag?? Roger säger att det inte är längre att ta sig ut dit än att åka hem till dom på hemadressen. Då kanske vi får en kopp kaffe av Susanne... Jag tror att hon också ska på utställning på söndagen. I så fall blir det väl med Nova.

Må så gott mina vänner!! Imorgon far vi till Valbo och ett fint ställe där på kennelträff med min "nya" uppfödare. Det ska bli spännande. Å så får jag träffa uppfödaren till Puffliz pappa Todd - fr Rockamore. Å så blir det föreläsning om borderterriern som grythund - det blir spännande!! Man kanske kan vara med i Gästrikland och spåra o "gryta". De har ingenting sådant i Avesta - det har jag tagit reda på. Tror hundarna tycker det där är spännande. Idag tyckte Puffliz att koskiten var spännande... jag fick skälla på henne och sedan, då hon inte lyssnade, putta bort henne från plastsäcken. Det luktade inte koskit - iaf inte i min näsa - men säkert i hennes... Skitvovvar!! Jag är iaf glad att hon inte äter kattskit... eller annan hundskit.... fy fasen!! Å jag som är nyäten - vad fasen skulle jag börja tänka på det där för nu "lå"??

Trevlig kväll!! Vi ska ta "några" bilder imorgon.... Felicia är ju med... hihi....

Lunch på Donken...

Många kramar från oss!!

PS Ett par hundbilder måste ju vara med!! DS



Perfect shape - eller hur matte Gilla??


Å så min vackra lilla Puffla...