Hedvig - kennelträff - Hedvig o valpar!

Ja, så har vi varit och träffat vår senaste kennelmamma o kennelpappa på ett underbart ställe i Valbo - Åby Gård. Det var vackert beläget med massor av vitsippebackar runtomkring - nästan som himmelriket! Vi hittade dit tackvare vår GPS, fast Roger hävdade att han hittat ändå - eftersom han läst på kartan. Han är ju som en (ett) levande GPS, som varit lastbilschaufför över nästan hela landet - och även utanför rikets gränser.

Hur som helst, så hade vi faktiskt tur med vädret. Lite sol fick vi också... härligt!! Å en mycket intressant föreläsning om grythunden - men det var EFTER tipspromenaden som handlade om bordern som grythund. Vi kan väl säga som så, att Susanne INTE har ringt för att gratulera oss till 1:a priset... hon hotade med att vi inte skulle få köpa valp om vi inte svarade alla rätt... så det är nog jävligt kört nu!!

Felicia fick ÄNTLIGEN träffa lilla Hedvig!! Det blev mest foton på henne idag - om vi säger så... Här kommer några smakprov!



Russkaia Tvetsnaja Bolonka - Rysk flerfärgad knähund... jag SKA ha en så´n nå´n gång!!


Vi tävlade i tipspromenad som sagt och så i pilkastning... Jag tror att jag (utan att skryta) fick till bäst poäng i vår familj o kanske Wille tog 2:a platsen. Man skulle kasta poker - men det gick åt skogen...


-Passa Hedvig nu Susanne!!   -Ja, men ska du kasta på henne då??   -Nej, jag har inte tänkt det, men man vet ju aldrig!! (Tjejen i rött - är kennelmamma Stensöbäcken).



Wille kastar... om jag inte minns fel, så träffade alla pilar tavlan!! Duktig grabb det där!



Å så lite mer bolonka....




Här är kennelpappa Hans med lilla... ja, just det: Hedvig!!




Vackra vidder med vitsippor....



Bilder på tjejerna... jag fick mycket beröm av en hel del människor för att de var så fina!! En dam, som verkade väldigt insatt - sa det tom två ggr och frågade varifrån hundarna var!! Så jag fick göra lite smygreklam för Jexmo också... hihi... En dam sa att det syntes att Pufflan var Todds dotter! Jag ser bara Elsa Truls i henne, men det beror kanske på hur nära bekant man är med respektive vovve!






Bara en bild till, så att jag kan lugna lägret Jexmo angående trimning... Det är inte så mycket som det såg ut på bilden från igår... Lite lejonman, kinder o tassar. Möjligen lite ansning bak i rumpen... Men vill ni så får väl Gilla hämta hem henne tidigare... Det kanske jag också hade gjort... om hon var min!!




Ovan: Elton och tik 1.




Tik 1 (tror jag) och Elton. -Ursäkta, men är det någon som ser att jag sitter på toa??



Tik 1 som jag föll för direkt!! Hon är så lik Pufflan till sättet och så himla söt!! Fast det är de ju allihop... Tik 2 var det fart i kan jag säga... en riktig liten vilda! Men ack så bedårande!!



Tik 2 leker med pinne bredvid Elsa, som tyckte det var jättekul med valpar! Puffliz nosade o gick iväg, gick fram igen o tvekade... funderade liksom över vad det där egentligen var??!! Något litet och otäckt, men ändå söt o lekfull...

Tik 1 och 2... Visst är de söta?? Tik 1 ser mer ut som pappa Axbor över ögonen...


Nästa helg får någon av valpflickorna följa med hem till Fors. Utseendemässigt var de ua båda två i mina ögon. De har dock ganska olika sätt. Mamma Bella var ganska vild då hon var liten valp, men är idag lugn som en filbunke. Roger fick tik 2 som favorit.... Det är svårt... så jag förstår Susanne som ska behålla en av flickorna själv. Jag hade nog behållt alla tre!!



Tik 1.... kanske Ella...



Tik 2.... kanske Ella...

Gilla ringde idag o hade fått direktiv från högre ort att hämta hem hunden för trimning inför utställningen, så hon kanske dyker ner här på onsdag. Hon är alltid välkommen, så inte gör det mig något!! (Tjo hoppsan... det kommer att bli tomt på kudden.... huuuhuuu....) Men på lördag får vi ju hämta nytillskottet.... OM vi längtar... Tja, SJÄLVKLART!!

När vi gick o väntade på Pufflan, var varje dag som ett år... det var skitjobbigt!! Både Jessica o Gilla blev nermailade med tjat om nya bilder osv. På ett sätt har det varit lättare den här gången... eftersom jag inte vet VEM jag ska längta efter. Men idag när jag höll i lilla tik 2, så kom det en o annan tår i ögonvrån, det kan jag ju erkänna.

Nu ska jag gå ut en sväng med flickorna, så att det får kvällsbajsa. Jag måste få ihop lite steg också. Igår blev det: 25 737!! Inte illa pinkat - va??

Må så gott o må tiden gå fort nu... lördagen kommer att släpa sig fram... sedan svisch upp till Hudik...

Godnatt o kramar o TUSEN TACK för en otroligt rolig och givande dag i Valbo!!

Hälsningar o kramar från fam Westerdahl