Ganska mycket om bajs...

JAG SKA SÅ HÄR I BÖRJAN, VARNA KÄNSLIGA LÄSARE. DET KAN FÖREKOMMA ORD SOM GÖR DIG ILLAMÅENDE!

Äntligen! Igår var Pufflan bättre i magen o kunde få lite dietmat. Det kändes helt underbart... nu går vi o är nervösa varje gång som hon ska bajsa... Även idag var det helt ok - precis som vanligt bajs! Roger ringde en annan veterinär i fredags som hade en förklaring till diarréen, som jag aldrig hade hört förut - o jag vet inte om vår veterinär tänkte på det heller. Nu får Puffliz fortsätta med tillskottet av tarmbakterier i några dagar o dietmat i lika många dagar som hon hade diarré, vilket blev fem dagar.

Lilla Ella mår bara bra o börjar komma in i våra rutiner riktigt bra! Hon äter friskt o verkar trivas som fisken i vattnet. Hon har en bra balans mellan att umgås med Pufflan o oss. Det är ju inte bra om hon helt går in under Puffliz vård, så att säga.

Igår hade vi lite miljöträning igen o gick ut en sväng runt Fors. Helst vill den lilla busan gå själv, men det får hon naturligtvis inte. Hon får gå ett par minuter o sedan vila igen. Efter promenaden, så skulle Felicia visa mig trailern till "Eclipse" då lilla Ella kom in o hälsade på. Efter en liten stund började hon snurra runt i Felicias klädhög o hon ropade: - Nu kommer hon att göra något - ta bort henne!! Jag hann inte fram, förrän bajsplutten var ett faktum... som tur var så missade hon precis kläderna. Den lilla kotten hamnade bredvid! Ni kan ju gissa om det blev livat!! Roger o jag bara skrattade... Då jag kom ut från toaletten efter att ha slängt den lilla kotten i toa, kikade jag in på Willes rum o konstaterade att det behövde röjas innan sänggåendet, så jag sa till honom att gå in o städa. Det gjorde han utan att protestera! Sedan sa han: - Mamma kom hit! Det ligger bajs på golvet! Jaha, den lilla hade hunnit varit in där med!! Där var det riktiga korvar - så det hon la inne hos Flise, måste ha varit en liten eftersläntrare...  - Då var hon väl in där först, konstaterade Felicia mycket riktigt. Det är ju konstigt med små valpar.... de bajsar där de är trygga. Vi hade ju varit ute, men för henne var det okänd mark - alltså håller man sig tills man kommer hem. Pufflan o hon hade ju fått springa lite på gården också, men hon var väl helt enkelt inte nödig då!!

Inatt ropade Wille på mig, så jag gick in o kikade in på honom - men han somnade om - så jag återvände till min säng. Ella vaknade inte ens av det, utan sov vidare. Efter ett par timmar ropade han igen o jag gick in för att hämta honom så han inte skulle väcka Roger, som skulle upp före 5. Till min förskräckelse ligger där några kottar på golvet!! Jag började fundera om jag var helt frisk i huvudet! De hade ju inte legat där sist jag var in där... eller hade de det, bara det att jag inte hade sett dom!!?? Tänk om jag hade trampat i det??!! Storleksmässigt skulle jag ju gissat på Ella, men hon hade ju varit instängd i sin bur - som hon är på nätterna för att lära sig att hålla bajs o kiss, nattetid. Kunde det vara Puffliz?? Men hon skulle väl aldrig bajsa inne - om hon nu inte måste (vilket hon gjort 2 ggr under diarrétiden..) Det verkade ganska färskt.... Ja, jag lär ju inte få något svar - av vare sig Puff eller Ella... Det var ju bara att ta upp det o städa lite efteråt... Vem det nu var - lär jag aldrig få reda på o who cares?

Idag är det morsdag - men det blir inte så mycket firande här. Vet inte ens vad jag ska ha till middag! Kanske ska tigga lite rabarber av mamma, så att jag kan göra en paj. Det är försommaraktigt o gott!! Ska hämta Samuel som varit på läger vid 13-tiden. Roger jobbar ju som sagt - annars skulle jag fått sovmorgon o kaffe på sängen!

Hoppas ni som läser får en riktigt bra dag! Solen skiner men det blåser ju hemska kalla nordanvindar, så det är inte så njutningsfullt ändå.

Många kramar från Puff, Ella o mig!!