Fortfarande inte bra...

Nej, Pufflan är inte bättre i magen idag - trots dietmat och mediciner. Roger har ringt till veterinären som nu gav rådet att hon idag bara ska dricka vatten + ta den pasta som jag köpt idag (som Susanne tipsade om) som heter Diarsanyl. Tabletterna jag köpte hos veterinären, var tydligen nästan samma sak, men Pufflan tar inte dom utan mat, så det var tur att jag köpte pastan. Den består av typ en spruta - ungefär en så´n man använder när man avmaskar hästar, som man sätter i hundens mungipa o då sväljer dom.

Inatt har Roger skött om Pufflan o de har varit ut varannan timme. Hon har legat o pruttat så han trodde ett tag att det var JAG!!! Som aldrig pruttar - eller hur Gilla??   :)  Jaja, vem skiter inte ibland... det är ju helt naturligt! Hur som helst, så fick han ringa o sjukskriva sig idag, pga sjuk hund... vem orkar jobba när man inte sovit något?

Jag har varit lite på stan idag också, det är festival här, men den håller jag mig gärna ifrån. Men jag köpte lite långa shorts o fräcka t-shirtar till min "lilla" son - som har växt ur nästan allt i sin garderob... Just nu har han en jättetuff AC/DC t-shirt o jeansshorts. Fast jag tycker att det är kallt - sitter inne o fryser. Men Wille fick en långärmad huvtröja på sig också.

Nu har vi ätit lunch o det märks att lilla Ella har fäst sig mest vid mig, för hon kom o la sig på mina fötter under tiden. Sedan var det bara att bära in henne i sovrummet o in i sitt nya "hus" av tyg, som jag köpte igår. Nu är buren ute i bilen på heltid o så har hon en bädd i köket, vill inte vara i valphagen längre, å så har dom bäddar o lilla transportburen i hallen o så det här stora huset i sovrummet + en liten korg. Fasen, hundarna har fler sängar än vi människor här i huset. De har ju dessutom soffan att ligga i. Pufflan ligger gärna på en stol i hallen, där hon har översyn över nästan hela huset. Få se vilken favoritplats lillaskruttan hittar.

Men hörrni - nu måste ju även jag passa på att vila... Ni tror väl inte att jag har sovit mer än Roger? Jag är så jäkla irriterande lättväckt, så det finns inte. Detta får tyvärr inte bara jag lida för... 

Vi kanske hörs senare!

Kramar o nu kan ni väl börja be till högre makter!!