Vår och övervikt

Ja, det var ett tag sedan jag bloggade. Har liksom inte varit riktigt inspirerad. Dels har jag jobbat hela veckan o sedan har det varit härligt att bara vara... Man vill ju umgås med familjen också när man är borta hela dagarna. I veckan blev det klart att jag ska vara på vårdcentralen heltid - eller mina 92%. Det är bra, men jag ska ändå säga att jag saknar mina arbetskamrater på avdelningen, för vi skrattar o har det så himla bra personalmässigt sett.

När jag var upp till Njurunda så passade Gilla och jag på att rekreera oss med nya BH:ar. Jag växte ju ett antal storlekar också... igår när jag tvättade en av mina nya favoriter - i påse - så måste påsen ha fastnat mellan trumman o själva lådan, för det var hål i påsen och naturligtvis även i min nya BH!! Det låg en gammal i också, men naturligtvis blev det den... hur fasen kan det bli så?? Jag är fortfarande ledsen... det är ju inte nästgårds att köpa en ny heller precis... Vi har ingen sådan bra butik i Avesta. Då blir det till att fara till Borlänge o det är ju inte heller så nästgårds... fy fasen...

Igår var jag ut med Puff i skogen för första gången sedan vi tog bort Charlie... å jag saknar honom så mycket, så mitt hjärta blöder!! Pufflan har börjat vänja sig vid ensamheten, men hon får också stå ut med dubbelt så mycket gos nu... Hon är mycket lydig trots att inte storebror är där och visar hur man ska göra när matte ropar... lillskruttan!! Hon ska få en kompis, till sommaren har vi tänkt.

I fredags var Roger och köpte en ny soffa åt oss... Det var välbehövligt. Jag tog kort, men de blev så dåliga - pga att det var mobilen och dåligt lyse. Ska ta fram systemisen någon dag.

Underbart väder är det och idag tog Roger, Wille, Puff o jag en lite längre promenad på gamla järnvägen, som nu är markerad som skoterled. Men det är bara bra, för det gör det lättare att gå. Det finns ett skidspår där också, så vi får samsas om utrymmet. På hemvägen genade vi över en åker, där vi också kunde gå i skoterspåren. Wille tyckte det var roligt att gå i dom. Solen värmde trots att det blåste lite, man riktigt känner hur livsandarna återkommer... o tänker att vad härligt det är att vara hund å så saknar jag Charlie igen...

Apropå övervikt, så har jag gått upp mycket i vikt, denna vinter. Det beror på en rad orsaker, men nu har Roger och jag bestämt oss för att börja med GI. Jag har lagt ut många hundralappar på böcker... men det är ett måste, för att få inspiration och ffa; recept!! Vi har bestämt oss för att börja imorgon, men jag gjorde sådan lunch o middag idag - å va bra det låter, eller hur?? Men då vet ni inte vad jag käkade till "Avatar"!! En massa chokladpraliner från en Twistpåse!! När jag var till affären köpte jag torkad frukt, det brukar vara bra att ta till då man blir sugen. Nu kommer det att bli mycket äggande: kokta, stekta, omelett, äggröra, skivade, hackade på ruten o på tvärsen o längden o korten - U name it!!

Ska ta mig i kragen o lägga ut lite bilder en annan dag!

Tills dess: Må så gott! Sköt om Er!!

Kramar o solsken från en trött mamma, fru o matte!  :)