Sommarplanering!

Ja, hur konstigt det än låter, så planerar vi just nu för semestrar, föräldraledighet, utställningsbesök, barnsemester osv. Det gäller ju att ligga ett steg före! Så att inte allt kommer som en överraskning - det räcker med det som blir!

Tittade på olika fröer igår och funderade på att kanske så mycket av sommarblommorna istället för att köpa. Problemet är bara: vart ska man göra av allt? Vi har absolut inte plats för små plastkrukor med fröer som ska gro. Synd, för det är ju kul! Roligt för barnen också att se något växa upp - om man lyckas vill säga!

Jag har en jättefin ros i garaget, som jag hoppas har överlevt. Den såg då så ut sist jag var ut, men det var ett tag sedan.... Hoppas bara att värmen kommer snart så att all snö smälter bort och vårkänslorna kommer tillbaka. De var ju starkt på väg där ett tag - men ack vad många bedrog sig!!



Nu vet vi ju att det inte blir någon valp också... hade nämligen planerat för det också. Vilket ju var mycket synd... för det hade verkligen varit roligt!! Men det blir ju lika kul, när det än blir!! Det kanske är bäst att gå enligt den linjen man hade tänkt från början. Då blir det valp till nästa sommar... kanske! Har lärt mig nu att inte ta ut något i förskott (jo, tjohejsan....). Man slutar ju liksom aldrig att hoppas....

Har varit hemma idag från jobbet. Känner mig inte särskilt pigg måste jag säga. Här i huset är det lite si och så med lugn o ro, som ni säkerligen vet vid det här laget! Wille, Felicia och jag har påskpysslat idag. Wille tyckte det var roligast att klippa och limma.... det slutade med att hans halva hand var full med vitt papperslim! Sedan tog Felicia med sig honom till mormor med ett par pysselsaker som hon skulle få.

Hoppas ni haft en trevlig dag, trots snö! (Eller hur? Man kan ju bli deprimerad för mindre)

Tillbedjan till solguden Ra....




Den här bilden får knyta samman vår längtan efter grönt gräs och valp.... är ju lilla Puff!

Kram