Påsk...

Ja, för stackars Kicki blir det här repetition... jag använder ju ofta hennes blogg som blogg... det blir så bara.
Nu ska jag gå å hämta lite kaffe... kommer strax! Mmmm... starkt och gott!

Gick till jobbet idag, men redan på väg från parkeringen kände jag att det inte var rätt... att åka hemifrån alltså. Mötte en läkarkollega i dörren som var artig nog att fråga hur det var med mig. Jag svarade förstås som det var. Hon menade att då var det väl inte rätt att åka till jobbet! Tog tempen som mycket riktigt visade på feber... precis som det kändes mao. Hade dock ingen CRP, vilket bekräftar allt: VIRUS!! I just hate virus!! Jag kan riktigt se hur de rackarna nästlar sig in i cellerna genom att förändra sig och sedan ta över!! Å där inne gömmer de sig, så att ingen medicin eller knappt immunförsvar kommer åt dom - om de inte spränger cellen först... Därför är det ju bra att ha feber!! Då blir virusen mindre verksam och kan elimineras!!

Felicia var till samma läkare idag och min dotter äter nu penicillin och har fått örondroppar!! 

Jag ska ju jobba på mitt ordinarie jobb i påskhelgen! Moroten är väl att man tjänar lite mer pengar... Hade ju varit roligt att vara hemma o gömma påskägg för Wille, äta gott osv. Vi får ta det när jag kommer hem på påskdagen. Tänkte hitta mig en fin lammbit o göra stek eller något med fet och krämig potatisgratäng!! Smaskigt eller smaskigt! Ett o annat ägg lär väl också slinka i förstår jag. Slurp... kaffet är inte slut ännu...

Kom idag att tänka på dessa små påskkärringar som kommer till oss för att få godis eller helst av allt: pengar! Det är därför jag inte gillar dom - tigger pengar och blir sura för att man ger godis!! De får helt enkelt nöja sig med godis. Jag gillar inte ungar som kommer på Halloween o tigger heller. Ett år gömde sig Roger o jag här hemma. Då var Samuel ganska liten och frågade högt och ljudligt - så att det säkert hördes ända ut: - Varför gömmer ni er pappa??    Snacka om pinsamt! Men varken Roger eller jag gillar det här. Förlåt!!! Men om alla barn kunde välja EN dag, vore det kanske inte lika illa. Man blir ju störd dygnet runt nästan (naturligtvis inte på natten). De kommer mitt i påskmiddagen osv. Å hunden ska hela tiden blir störd. När Charlie fanns blev ungarna rädda... så då kunde jag om det var varmt, sätta ut honom på verandan. Då lät de flesta ungar bli att komma fram till dörren!! Kanske ska ringa till Lena och Janne o låna Raaael!! Han är en stor andalusisk (tror jag) dobberman, som tom jag är lite rädd för!! Detta trots att hans matte o husse försäkrar att han tror sig vara en liten knähund som bara vill gosas!!

Imorgon ska Wille gå till ålderdomshemmet o påska lite med de andra förskolebarnen. Måste leta fram lite kläder till honom.

Må så gott allihop! Tror ni att man kommer till himlen trots att man inte gillar påsk- och halloweentiggeriet!!

Nu kom Wille med en julskiva med sång av Christer Sjögren!! Vad månne bliva....

Kramar