Ja det är våren...


Härligt blå himmel o takdropp... Om ni kollar noga på bilden, så ser ni ett par droppar
som jag lyckades fånga på bild - med mobilen!! Jag har ju en betydligt bättre kamera, men
det känns ibland lite krångligt att gå o hämta den för ögonblicksbilder. Ibland får det helt enkelt
duga med mobilbilder. Det är ju 3.2 megapixlar i mobilkameran, så det blir inte alltför fula bilder.





Här är det Wille som har kämpat sig över till grannarna för att hämta sin snöskovel, som försvann
spårlöst vid sista snöfallet... Han har varit så envis o sagt att den var hos Linnea, men den fanns hos
vår andra granne... Det som göms i snö, kommer fram i tö!!
Det gäller ju också alla hundskitar! Igår när vi gick hem från affären, fick vi hoppa kors o tvärs för att slippa allt hundbajs. Men vad är det för hundar?? Skiter mitt i vägen!! Min Charlie, han bajsade alltid i diket o tryckte upp rumpan långt in på kanterna. Pufflis kan nog kanske skita där hon känner, men INTE mitt i vägen!! Om inte annat så kan man väl dra undan hunden!! Äckligt är det! Felicia trampade i en bajshög - gissa om det blev liv!! Nej, jag tycker att man kan ta upp efter sin hund! Ibland tar jag tom upp i skogen, om det blir typ bredvid stigen där jag vet att förskole- och skolbarnen går. Felicia har nämligen en gång i tiden, ramlat i en hundskit däruppe, så man lär sig...




På våren kommer ju också känslan av att man vill pyssla hemma. Ungefär samma känsla som infunnit sig hos mig, i slutet av graviditeterna. Vi har köpt en ny soffa!! Å vi älskar den!! Hur stor o gosig som helst!! Gilla kommer nog mest att vila när hon kommer nästa gång.. hihi...
Ja, jag vet att bordet är fult. Men det blev lite mycket pengar att lägga ut på en gång. Vi ska åka o titta på ett snyggare bord så småningom. Det gäller ju att hitta ett som man tycker om också!! Å så en lurvig matta. Om det nu är någon idé.

Vårkänslan försvann i morse.... jag tänkte bara inropa lite hopp i och med detta inlägg...
DET SNÖAR UTE!! Men nu går det väl iaf till överdrift!! Fast å andra sidan - kunde man ju fortfarande tänka sig något sådant....

Tänk: Vår o Värme....

Kram

(Idag blir det till att hålla på inne.... baka lite... kolla på film.... JÄKLAR! De honungsrostade jordnötterna är slut...)