GI... håhå jaja... VILKET sockerberoende...

Hallå!

Jag kan säga med erfarenhet, att det är MYCKET jobbigare att sluta med socker - än att sluta röka!! Iaf för mig... OK, det kan ju vara lite olika, men detta är hemskt!! Men det är lika hemskt att ställa sig på vågen... fy fasen, va tung jag är... trodde inte i min vildaste fantasi - att jag vägde SÅ mycket!! Här har man gått omkring och trott sig vara ganska smidig o inte alltför mullig... vilken jäkla fantasi!!?? Borde ju få Nobelpris för det tamej17. Kanske fungerar som för anorektiker - de ser ju sig själva som feta - fast de i själva verket är skinn o ben... resten tänker jag inte beskriva - det förstår ni nog själva...

Det är lite svårt i början, att hitta på lösningar till lunch osv. De veckorna man väljer att såattsäga - Detoxa - fast det är ju inte att bli av med alla toxiner i kroppen - bara sockerberoendet... Roger har inte så svårt nu, det värsta har gått över, men för mig är det oerhört jobbigt... Han har dessutom gått ner 2 kg, så han är så nöjd.



Förra gången jag provade detta, gick jag ju ner 7-8 kg o det höll sig väldigt bra. Tyckte att det var jobbigt de första 3 dagarna, sedan gick det lätt som bara den... så är det inte nu... å huvudvärk!! Det är väl sockret som gör det... Lyllo dom som kan äta allt o ända stay sharp... så var det i ungdomen.... innan barnen kom. Men jag skulle ju för allt i världen inte välja bort dom för att vara smal o smärt!!

Det blir bättre om 1,5 vecka - PUH!! Då får vi börja äta fullkornspasta o fullkornsris... Gu va gott???? Det går väl ner så att säga. Sedan ska jag baka mitt eget dinkelbröd... DET är GOTT!!



Sköt om Er o tänk på oss stackars satar, när ni mumsar goda efterrätter o godis i helgen....
Vi får hålla oss till nötter o torkad frukt...

Kram från en snart smäckrare (?!) Cissi