Fortsättning... GI?

Ställde mig på vågen i morse... det hade inte hänt ett piss!! Stack ut på promenad med Pufflan. Hade tänkt gå fort som bara den o riktigt svettas ut en massa... men ack... ja svettig - det blev jag med råge - men så fort gick det inte att gå! På gamla järnvägen är det fullpackat med snö eftersom det också används som skoterled... vilket medför att man sjunker ner ca 5 cm i ungefär varje spår, dvs varje fotsteg man tar! Det blev som ett helt aerobicpass kan jag säga. Tog en lättare och skitigare väg hem...

Redan igår sprack min diet... vi var o handlade igår o jag vara BARA TVUNGEN att köpa lite "hälsogodis", dvs müsli i yoghurt... ja, det är ju inte så nyttigt för det är massor av socker i, men ack så lycklig jag blev av det!! Var ju bara tvingad att pressa in lite "skit" i Roger också, så att jag slapp känna mig som en syndare - på egen hand... Å så hittade jag en ny passion:



Fy tusan va gott!! Alltså, så här är det: Man får äta jordnötter när man GI:ar... (men definitivt inte honungsrostade...) så det kändes ju lite bättre på nå´t vis.... att det var jordnötter med alltså...
SNACKA OM ATT JAG LURAR MIG SJÄLV HELA TIDEN!! Jag skulle verkligen vilja ha så där smala snygga ben, som en del har... o min smala midja - var har den tagit vägen?? Jag har ju nästan haft getingmidja en gång i tiden... OK, man är över 40 - eller jag menar strax under 30 (29) hehe.. å i klimakteriet ibland.... å så har jag inte motionerat så mycket i vinter - iaf inte som JAG borde... så det kan väl inte bli så mycket annat än övervikt...
Varför ska det vara så svårt??

Igår gjorde jag sallad med fullkornsbulgur till middag. Kommer just nu inte ihåg vad jag gjorde i köttväg till - snacka om dement...




Nedan - min GI-frulle. De bruna plupparna är rökta musslor... mycket gott, enl mig. Kostade på
mig en dinkelsmörgås... ska baka egna imorgon.



Idag har jag faktiskt tagit 2 promenader. Den andra gick dock i sakta mak, för lille Wille var med. Vi gick till affären här i Fors - i härliga solskenet!! Det var så varmt o underbart!! Pufflan har börjat stanna till o lägga sig på trappan i solen. Det tycker hon är underbart! Å vem gör inte det??

Kram från oss!!