Sommar o sol.... men kallt i vattnet!

Ja, idag åkte vi till havet, närmare bestämt till Oxsand o solade o "vinterbadade". Felicia o jag hade hamnat i ett riktigt häftigt gäng som man sist av allt kunde kalla badkrukor!! De badade trots att det bara var 14 grader i vattnet!! Det var Gilla, Jocke, Wille, Kicki o Mange som var såna friskusar!!

På hemvägen mötte vi en lite äldre dam med en fin o stor borderhanne vid namn Sigge! Han var 4 år, men damen kom inte ihåg vem som var mamma. Jag gissar att det är Annie, för Bella är ju inte så gammal själv, men jag kan ju ha fel. Nu på kvällen var vi ner till Kicki o Mange o gick tillsammans med dom till Ljungan med mina båda vovvar o så deras gossar. De busade så det stod det härliga till. Ella o Ollie springer bra med de stora hundarna, men leker ganska mycket med varandra också. Oliver är en oerhört tuff liten krabat som gärna är med o försöker bråka på de stora hundarna... han bor ju tillsammans med en av de snällaste hundarna i världen... Alvin the Border! Ella är mer försiktig o klok, tycker jag... för hon är så lätt, så hon blir lätt ivägrullad när de stora far fram! Det är dock ingen som är elak på något vis, det går bara lite hett till i svängarna ibland.

Efter det så gick vi hem till Lindblom/Ahlm o käkade Kickis hemgjorda rabarbermarmelad o ost... drack en cider o vitt vin... Det är så himla trevligt att umgås med dom!!

Tyvärr är jag inte hemma vid min egen dator, så jag får publicera bilderna när jag kommer hem!!

Imorgon blir det bad på förmiddagen - till Jexmo på tidiga eftermiddagen o hemma på kvällen. Jessica har ju fyllt år, så vi ska dit o gratulera henne, tänkte vi!

Nu ska jag gå o blänga lite på TV;n innan sovdags...

Sol o vind o vatten o havslukt... o goda vänner o världens underbaraste hundar o familj... vad mer kan man önska??

Ta hand om ER - o glöm inte själen!

Puss o kram