Jordgubbar, underbart ställe, cykling o ny telefon...

Ja idag har det hänt mycket här hemma... kanske inte enbart här hemma, men runtomkring oss... Vi startade före kl 7 imorse, när Felicia kom hem och väckte oss.... Men det var OK, eftersom jag skulle upp kvart över för att duscha. Vi hade ju planerat sedan några dagar, att åka till Hedemora för att plocka jordgubbar. Nu är det så att jag har varit o köpt en ny mobil idag o minnet i min gamla, passar inte i den nya o jag orkar inte sätta in SIM-kortet igen i den gamla, för det är så jäkla jobbigt att öppna "luckan" på den nya. Men jag måste nog göra det en annan dag, för jag bara måste lägga ut bilder från ett helt underbart fantastiskt ställe vid Dalälven som vi besökte idag... jag o Felicia var alldeles hänförda o hakan hängde långt ner på bröstet ett bra tag... Det är min extra svärmor som har en syster där... dvs de har en två-våningar i suteräng - sommarstuga alldeles vid älven med en egen liten strand... Nu en o annan jordgubbe... fotograf: Felicia

Sugen eller? Ja, vi har ätit jordgubbar så det står det härliga till idag... men det är ju till för att vi ska frossa i några dagar eller veckor - sen är jordgubbssäsongen över... :(   Men jag har gjort sån där fryst sylt, så vi kan njuta lite under vinterhalvåret också... Hundarna fick också smaka o det tyckte det var gott!!

När vi kom hem sa jag till Roger att vi måste ta oss tid o lära Wille cykla utan stödhjul eftersom hans kompisar gör det redan... men till saken hör att Wille inte velat göra det förut... trots att han cyklar utan stödhjul på cyklarna som de har på dagis. Sagt o gjort... Roger gick ut o skruvade av dom... o sen gick det bara några sekunder tills han ropade: -Han klarar det redan...!!!  Som om vi inte förstod att det var precis så det skulle vara!! Han kan ju allt, vår lille plutt!!! Han har klarat sig från att ramla o slå sig, iaf idag... men det lär väl komma.. Han är mycket noga med att sätta på hjälmen på huvudet o det är ju bra!!!



Här startar han... jag sprang fort in efter kameran!!



Starten är bland det svåraste - men det gick ju suveränt!!


Det gick bra att cykla o bromsa - även iklädd kalsonger!! Det är ju Willes favoritplagg framför alla!!

Efter lunch - som bestod av Rogers pannkakor o nyplockade jordgubbar med glass - så fick vi för oss att vi skulle ha nya mobiltelefoner... jag vet inte vems idén var, men sagt o gjort. Brorsan kom hit o visade finesserna med sin nyinköpte Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro... men jag var nyfiken på en annan. Felicia var dock på det klara med att hon skulle ha en sådan... Vi åkte in till Elgiganten o efter ca 1,5 timmes väntan så kom vi ut med en varsin... jag en röd o hon en svart!!

Roger tog mc o åkte in till stan han med för att köpa sig en ny han också... o gissa om han gått o svurit under em. Han hade knappt tid att äta!! Han gillar inte T9-systemet som jag själv älskar... så jag gav honom lite instruktioner... men det gick sådär, kan jag erkänna. Nu är han på jobbet o säkert sitter han där med manualen o försöker göra sig förstådd... Det tar en liten stund innan vi gamlingar lär oss saker o ting.... det är inte som när man var 20!!

Imorgon kommer Gilla, Tomas o Jocke samt två doggar - men inte min superfavvo!! Hon är i Sörberge hos Hanna... men Gilla har lovat att hon ska hämta henne i helgen, så jag får träffa den gamla damen då vi kommer upp!! Tur för Gilla det! Annars hämtar jag väl henne själv ;)

Nu är jag superdupertrött, tangenterna vill inte som jag vill o det blir mycket fel... det kanske inte ni märker, men det gör jag... det är mycket som är omgjort o rättat...

Godnatt mina vänner - jag älskar att läsa era kommentarer!! Min blogg är ju inte som Kenzas med flera hundra kommentarer - men jag blir så glad för några stycken!!!

Många kramar