Jordgubbar o södra Dalarna

Ja, ni som hänger med i min blogg (det är väl typ ni som läser nu...) vet ju att jag köpt ny telefon o hade kort i den "gamla" som bla innehöll foton från jordgubbsplockningen och det där vackra stället som min "svärmors" syster hade vid en vacker sjö - typ vid Dalälven? Ni vet ju, att på semestern försöker man hinna med sån´t man inte hinner annars? Idag har jag haft en sådan dag... dammat av lite överallt - vilket visade sig vara välbehövligt!! Å så har jag hunnit med att tömma telefonen... så här kommer bilderna:

Wille på väg med bestämda steg - han tycker det är jättekul (å gott!) att plocka jordgubbar!!


Jag kan inte svära på att det är Wille själv som plockat dessa... det var nog mest Felicia o jag som fyllde hinken. Wille förgyllde vår tillvaro med sin blotta närvaro o var så extra söt med jordgubbar kring munnen - som inte var tyst särskilt ofta... jo, möjligen när han käkade de söta, goda, röda bären!


En kik in i en jordgubbsplanta... fina va?




Det här blev vår skörd för i år!



Så här nöjd var Wille efteråt!! Man kan ju se vissa spår och avslöjanden på vart han varit...


Å så var det stället... detta är utsikten från framsidan o trappan ner till den lilla badplatsen... är det inte vackert så säg? (Nu vill nog Kicki ha ett ställe här nere också...)







(En så´n här vit grodprins har väl inte du Kicki - så jag tänkte att du kanske ville se en på bild iaf...)




Ja, vackra ting kan man inte se sig mätt på.... Bilderna får tala för sig själva... hoppas ni inte bara läser mina kommentarer - utan ser det fina i dom! Nu är de ju inte tagna med någon kvalitetskamera - utan min mobil - som ni förstår... men de blev rätt så bra ändå.

Nu ska jag blogga om gårdagen... Idag - måste jag gå o hälsa på min mamma också som jag inte sett på länge...

Ha en underbar dag!

Kramiz