Sy...

Ja, det är inte så illa som det låter. Jag har bara sytt i tyg!

I morse sov Wille o jag till 08:15. Roger hade jobbat natt, men låg inte i sängen! Han tyckte det var så kallt inne, så han hade eldat o legat på soffan o slumrat lite. Sedan dess har han bara slumrat, trots att han ska ut o jobba natt igen.

Var o lämnade lillplutt på dagis, sedan till Horndal för att hämta Felicia. Eftersom hon nyss stigit upp, fick jag gå in o vänta pga kylan. Sedan åkte vi hem o åt lite frukost. In till stan o köpte lite hudprodukter hos min underbara svägerska som är hudterapeut - id - minerals produkter. Mycket bra, lite dyrt, men så länge det är bra, så tycker inte jag att det gör så mycket. Hellre kvalitet än skit!! Det blir också dyrt i längden.... att köpa dåliga grejer o inte bli nöjd. Jag köpte också en härlig fuktighetskräm till mina ögon... från Decleor - som är det märke Dessan har som bas i sitt sortiment. Felicia köpte ett helt kit - se hennes blogg: phelicias.blogg.se

Vi åkte sedan till Jysk o köpte tyg. Vi har sådant kallras fr ytterdörren i hallen, så jag sydde ett skydd i velour och satte dit. Blev genast mycket bättre. Här springs det ju en hel del i dörren - som ni förstår. Det är ju så jäkla kallt ute!! Puffliz får ha sitt täcke på sig, så att hon inte fryser ihjäl. På Jysk köpte jag också ett par nya kuddar till mig o Roger, men de var ju på tok för stora för våra örngott!! Så det blev till att titta i linneförrådet för att hitta något lämpligt att sy nya örngott av.... brukar jag ju aldrig göra, men annars hade vi ju inte kunnat använda kuddarna idag!! Jag är ju långt ifrån ett syproffs, men det blev faktiskt väldigt bra!! Kanske beror på att min mormor var sömmerska!! Att det finns i blodet liksom.... många av mina mostrar, ffa moster Irene är ju helt suverän på att sy! Lena också - dvs Gillas syster. Vet inte om Gilla är det - men jag tror nog att hon är det - fast hon har nog inte det intresset riktigt. Precis som jag inte har. När barnen var små så sydde jag faktiskt lite kläder till dom. Bara för att det var kul. En o annan gardin har jag väl också åstadkommit i mitt liv. Men inte är det så kul... Jessica brukar anlita Helena till att sy. Mycket snällt av Mellas matte!!

Nu har vi Thai-fisk i ugnen o Roger ska till att sätta på potatis. Wille har en kompis här o leker. Han är inne i en fas som är så underbart härlig. Gosig till tusen! Hoppas det håller i sig! Lite trilsk är han dock, men bara han inte är det hela dagarna så är det helt ok för mig!!

Min rygg är inte vad den borde vara, får gå på starka mediciner just nu. Det beror på kylan, för det blir likadant varje år. Ont som går ner i benen, + inflammation i ett ledhuvud i höften. Inte skönt kan jag säga. Går inte att ligga på sidan överhuvudtaget o magläge går inte pga smärtan i ländryggen. Ligger jag på rygg, så är det någon i mitt sovrum som får använda hörselproppar - kan inte förstå varför!! Hihihi... han får ju bara tillbaka....

Var nu inte ute för länge med era fyrbeningar i kylan och använd täcke!! Roger visade mig en artikel från Aftonbladet igår (tror jag) som påpekade att det är viktigt att klä på hundarna, allra helst de små!!

Wille och de andra barnen på dagis behövde inte heller gå ut idag. De drar gränsen vid -9 grader, vilket är bra tycker jag. Barn känner inte alltid efter om de fryser eller inte och kanske inte säger till heller.

Må nu så gott alla mina älskade vänner!!

Nu måste jag snart ringa till Gilla o planera in nästa resa uppåt! Sportlovet v 9, innebär många lediga dagar, som jag kanske har skrivit förut... men då jobbar ju Roger. Vi får se hur det blir!!

Klä er varmt - men tills vi hörs igen - varma kramar från mig!