Vinterpromenad i skog o mark...



Det är kul i snön tycker Charlie. Puffli tycker att det är jobbigt o är inte på riktigt humör just nu.
Jag förstår henne... hur mår man under mensen? Fast klimakteriekossa som jag är, så vette 17 om jag
inte föredrar mens!!



- Hallå! Vänta på mig då....



Här får Willeplutt också lite motion... Pappa är annars väldigt tålmodig o drar den där snowracern
överallt... det skulle inte jag orka, kan jag säga!!



- Det var inte mycket till motion för vissa små, det där inte!!



Var lite djupt på sina ställen...



Charlie har just snöbadat. Det älskar han och gör det gärna flera ggr. Han har inte lyckats
få Pufflan att göra det ännu. Men det kanske kommer....



Fikabordet a la vinter! Pufflan minns dock så väl, att det var här barnen satt o åt i höstas, när
hon smet o fick smaka lite smörgås o annat... Hon dök snabbt som ögat ner under bordet.



Wille tyckte det var roligt i "köket" som han kallade det. Här brukar ju även förskolan vara
 och leka med barnen.



Han älskar att vara med på kort! Undrar varför???



Här har snön tyngt ner de små träden så de bildar vackra portaler över stigen... är det inte vackert,
så säg!!



Wille i sin koja! Han ville att jag skulle komma in o hälsa på, vilket jag naturligtvis gjorde.



Nysnöbadad Charlie igen! Gissa hur hans päls ser ut efter en vinterpromenad??



Puff hade så mycket snöbollar mellan benen o tassarna, så hon vägrade gå. Då fick hon åka
i Willes knä istället. Det tyckte både han o hon var roligt tror jag. Roger sa åt mig att hoppa på också, men det
slutade med att jag ramlade av - bakåt!! Wille skrattade åt mig... Tur att ingen annan vuxen såg mig... mycket pinsamt!

Nu har vi varit hemma en stund o alla har tinat upp. Roger ställde Puffliz i badkaret o duschade bort alla snöbollar. Charlie städade jag av det värsta på innan han fick gå in o lägga sig på badlakan i den varma hallen. Tror alla blev trötta efter promenaden. Det är ju så himla jobbigt att pulsa i snön.

Snart ska jag iväg till jobbet på avdelningsmöte. Det kan vara bra att höra lite nu, eftersom vi står i öppningen till vårt nya vårdsystem osv.

Må så gott! I em kommer det mer snö... Det kan få ligga kvar i februari o mars, sedan får det tina bort snabbt. Det är trots allt det som är normalt - fast jag har hört att detta inte visar att den globala uppvärmningen på något vis har stannat upp. Det är ju temperaturen över ett helt år som räknas och decennierna sedan...

Usch, nu ska jag lägga mig på rygg en stund innan jag ska åka.

Vi syns!!

Kramar från Cissi, Wille, Roger, Puffliz o Charlie!