Vintermys...

Ja, jag är ju en vinterälskande människa, så för mig är det här helt underbart!! Efter frukosten imorse, så drog jag med mig Wille på snowracern o vovvarna i koppel, ut i skogen. Wille fick inte åka i skogen, för det orkar jag helt enkelt inte, så det var bara för den lilla knallhatten att pulsa i snön - och det gjorde han med bravur!! Inte en enda gång gnällde han för att det var jobbigt, trots att tom jag tyckte att det var det ibland. Han var helt svettig när vi kom hem.

På vägen hem mötte vi en kvinna som ofta går ut med sin dotters hundar. Den dottern är en gammal klasskamrat till mig, vilket medför att hennes mamma då, stannar och vill prata med mig. Det är bara det att det är helt omöjligt. Det är tre tikar, i olika sorter o storlekar - en beagle (fet som tusan), en gråhundstyp + en ouppfostrad Jack Russel (som även är syster med min Josses lilla Siri). Å jag kan säga att de skäller utav bara faaaann!! Mina hundar står helt tysta av förskräckelse! Till slut började Charlie skälla tillbaka - säkert bara för att de skällde så illa. Hade jag sådana där idiotskälliga hundar - så skulle jag bli galen. Det är inte bara J R-tiken som är ouppfostrad.... fy fasen, säger jag bara. Puff hon blev lite rädd och osäker, ville först gå fram med sedan ångrade hon sig o blev sedan nyfiken igen osv. Ihop med detta så vrålade Wille ibland - för han tyckte också att de lät så himla illa! Det var bara att gå vidare... trots mammans försök till att låta dessa skälliga damer leka lite med min Puff - men nej, sa jag. Jag vågar inte släppa henne med de där tre tillsammans! Då menade hon att de var ju snälla... - Ja, kanske det. En i taget skulle gå bra men inte alla tre. Dessutom löper min litegrand fortfarande så det är bäst att låta bli, menade jag. ALDRIG skulle jag väl riskera min älskade lilla Puffs hälsa för tre monstertikar! Beageln flög dessutom på den lilla J R, så så snälla var de minsann inte!!

Väl hemma gjorde jag egen varm choklad o toppade med vispgrädde. Till det åt vi falukorvsmacka, mums!!


Nu ska jag läsa lite körkortsteori inför vårens bravader...

Nördiga jag, håller också på att lura på ett namn till nästa tik... o kollar på koppel osv. Ungefär som när man ska få bebis - bara det att vi inte ens vet om det är några på gång!! Håhåjaja...