Sockerbröllopsdag, semlor o Puff

Idag har Roger och jag varit gifta i 6 år! Vi gifte oss på Gran Canaria, San Augustin i svenska kyrkan där. Tänk vad tiden går fort!! När man har roligt! Ja, vi vet ju varför tiden går fort... vi har ju en massa barn o djur o allt runtomkring, så då hinner man inte sitta o ha tråkigt!

Det är dock väldigt tråkigt att vi ska gå omlott i jobb just idag... Jag har jobbat på förmiddagen och Roger jobbar på eftermiddagen... vi hinner ses en pytteliten stund innan jag måste sova för att återigen gå upp strax efter kl 5 imorgon bitti.

När jag kom hem idag stod den här vackra buketten på bordet! Det lilla lila hjärtat har Wille gjort på dagis! Jättefint det med!! Å det var också till mig, sa han...





När vi ändå är inne på hjärtan, så måste jag publicera ett par kort på vår semel (eg skulle jag vilja stava:semmel - men det heter ju semla... ok.. det är ju redan två konsonanter där, så då blir det nog semmel iaf..) ok.. semmel-ätande lille plutt...


Igår när vi var till mormor, åt Wille och jag 2 semlor var... imorgon ska jag göra semlor till alla barn här hemma. Då jobbar Roger o jag omlott igen...



Så jäkla söt!!!


Här kommer ett till litet hjärta!!




Förra veckan var Wille ute o lekte i snön med grannbarnet Anton. När jag stod o lagade mat, hörde
jag en gråtande Wille komma på verandagolvet... det hördes att det var av typen krokodiltårar, så
jag gjorde mig ingen panik... dessutom hann pappa Roger före... då hörde jag Roger börja skratta o
jag var ju bara tvungen att avbryta matlagningen för att gå ut i hallen o titta vad det var som var så kul:



Det var Wille snögubbe!! Ja, nog är han våt om kinderna, men jag försäkrar att det inte
var någon som helst fara för hans hälsa, varken fysiskt eller psykiskt, att hans båda föräldrar
stod o småskrattade medans de klädde av honom... Bra reflexer iaf!!



Nu har jag lovat Wille att göra honom sällskap vid TV:n. Puff ligger o sover på sängen. Felicia sitter vid
sin dator... min lilla dotter som gjort av med alla pengar igen... Hon har köpt nya glasögon av någon modell
typ Cheapmonday... ser precis ut som de glasögon jag bar på typ 80-talet! Å idag när jag kom till parkeringen
på jobbet så stod hon där, iklädd ett par nya stövlar!! Hon har själv sagt att hon skulle spara pengar tills vi åker till Sundsvall, eftersom det finns så bra shopping där.... men jag undrar om hon kommer att ha något kvar tills dess...

Må så gott!!
Trevlig semmeldag imorrn!!