Fettisdagen=Temmeldagen...

Efter en enormt jobbig dag på jobbet, var jag nära att glömma min egen lilla semla, nämligen Wille. Var så trött i huvudet att jag styrde kosan direkt hem till vår gata, där jag kom på att jag ju skulle hämta den lille guldklimpen! Det vara bara att vända om förstås.

Väl hemma o efter gos med vovsingarna, åter till grytorna... Blev ingen avancerad mat idag, fiskbullar med min egen dillsås. Själv åt jag kokt potatis och tonfisk i olja, eftersom jag får så ont i magen av mjölk/mjöl mat nu för tiden.

Lilla Puff var naturligtvis med vid bänken hela tiden...





Efter maten for jag till affären o köpte mjölk o fil. Satte Johan på att vispa grädden till våra
temlor... köpte också hasselnötsmassa som jag hade i bullarna. Men jag hade också lite
mandelmassa o bulle som jag mosat ihop.... med grädde.... Kan inte skryta med att jag bakat
bullarna själv... men vad spelar det för roll??




Må ni också ha fått njuta av en underbar, nybakad o smarrig semla dagen till ära!!

Gräddpuss fr Wille, Puffliz o Cissi