Julstöket har börjat...

I dag har jag börjat mitt julbak... känner mig så inspirerad av snön utanför o jag tycker det är underbart!! Om det skulle ha varit regnigt, hade det inte alls känt lika bra. Wille, Roger och Elias åkte in för att kika till morfar Martin o mormor Eva. Vi har ju väntat slut på morfar Martin över en vecka nu, men det verkar ta tid. Han får ju fortfarande behandling och så, för han piggnade till lite häromdagen. Nu har han så svår ångest istället - det är inte roligt att varken höra eller se... det vore bättre om han fick gå till himmelriket fort. Det är svårt att se någon plågas så där och inte kunna göra något för att lindra det. Han vill vara stark och tapper... ja fy då....  Rogers mormor har flyttat till ett korttidsboende som hon inte alls trivs på, men hon är för dement för att vara hemma själv. Det är också plågsamt... imorgon ska vi åka dit med adventsfika - det vet jag att hon älskar!!


Här kommer lite bilder:


Det här är Leilas Christmas Cupcakes - det är både pepparkakskryddor och kakao i dem. Toppingen är Philadelphiaost och smält vit choklad. Mäktiga... man orkar nästan inget mer - eller.... jo, jag gör ju det eftersom jag bara Älskar kaffebröd!!
Felicia: Du behöver inte bli arg eller besviken - vi SKA baka mer cupcakes - jag lovar!!  Puss  :)



Mina julinspirerade lussebullar med russin och mandelmassa, toppade med karamellfärgat pärlsocker... är ju ett måste till julen. Ibland brukar jag färga mandelmassan, men i år fick det bli sockret istället. Det blev MYCKET bullar... o STORA lussekatter - jag kan bara inte göra små lussekatter - fattar inte varför??


En mycket sugen men lydig Ella... det skulle faktiskt ALDRIG falla henne in att försöka ta en. Däremot vovven på nästa bild... hon skulle nog nästan kunna offra sitt liv för att få en bulle eller tre.... Ella är fantastisk på det viset, trots att hon som nästan alla bordrar, ständigt är hungrig, så stjäl hon inte längre. Tigger ja - men det är husses fel - men det är heller inte så illa som hur vovven nedan beter sig. Ella är mycket lyhörd och går iväg när man säger till. Puff däremot får man formligen BÄRA bort... hon ger sig liksom inte... envis som en röd gris, skulle man kunna säga. Å ganska lik sin gammelmormor Crissi... :)


Utseendemässigt är hon när hon är lurvig som nu, lik sin mamma.... å så söt!!



Lite reklam... men jag tycker den här ljusstaken är så fin!! Bilden blev lite suddig, men just nu har jag snöbollar och ljuslyktor som vi fick i julklapp på jobbet förra året, tror jag... I år får vi julbord istället och det tycker jag är helt ok. Ljuslyktorna går det faktiskt också att ha votivljus i!! Helt superbt - eller hur Gunilla?? ;)



Det är inte Lucia än på ett tag, men jag har tagit fram mina Lucior ändå. Det här är en av dom... så söt!!

Nu på em har jag varit på Tupperware-party hos min granne Fia. Det var jättelänge sen jag var på ett sånt. Sen var det så fina gåvor i januari, så jag ska ha ett party själv då. Två veckor efter det partyt, ska jag ha Partylite-visning med Gunilla och ett par veckor efter det: MeandI... det är mycket nu!! Eller sen, menar jag...

På onsdag har vi tenta igen. Kan inte riktigt säga allt som är med, men det handlar mycket om förskrivningsrätt, läkemedel och barn, gravida, äldre och infektioner. Jag tar det hela med ro - än så länge... igår kändes det som att jag höll på att bli ordentligt förkyld, så det gick inte att få in så mycket i hjärnkontoret. Det är bättre idag, men det är lördag och jag läser inte på en lördag - om jag inte är illa tvingad. Måste också få berätta om världens snålaste... jag fick inte låna ett FASS på mitt jobb, för att ha på tentan på onsdag... de tyckte att jag kunde använda nät-FASS istället... ööhh..... ??? När fick man vara uppkopplad på en tenta??? Undrar om det skulle tas för fusk - eller vad tror ni? Ska ringa min chef på måndag och fråga om jag får komma upp och låna ett exemplar från tisdagkväll och sedan lämna igen den på onsdag då jag åker hem från Falun... annars kanske de är snälla och lånar ut ett ex på Apoteket...

Nu ska jag gå o göra Wille sällskap vid TV:n. Men jag ska sticka - har börjat på en Pippi-tröja till mig själv - i lila!!! Det blir nog riktigt snyggt!! Sen håller jag på med raggsockor till Wille och overknee-sockor till Felicia... men det känns avkopplande och så är det alltid roligt att skapa!!

Må så gott o klä er varmt!!

Varma vinterkramar från Cissi