På tu man hand: Del 2 - Eller dagen då vi chockade kroppen...

Jag har ont.... så in i **^`? ont.... i fötterna och fotlederna! Å vaderna o låren... o på det, kan ni lägga till trött...

Det är ju så himla vackert här... man kan gå en jättefin promenad längs nästan hela berget som går ner mot vattnet o hamnen där alla färjorna går in. Å det har vi gjort idag... men dagen började med en underbar frukost! Värdinnan pratade mycket med oss i morse å hon jämförde sig själv med frun i Faulty Towers så vi fick oss ett gott skratt på morgonen!

Sedan tog vi nattens drottning (Rogers mc) för jag kände för att bara slappna av. Blev dock åter påmind om varför jag valde att köpa mig en egen.... På översta raden glömde jag: bakdelen!! Resan gick iaf till Kastellholmsslott o det var en upplevelse - kan jag säga!! Högt så in i bomben på vissa ställen! Roger gick betryggande framför mig - hela tiden. Själva slottet användes som försvarsborg på 1300-1500 talet. Väldigt imponerande, måste jag säga!

Efter det så åkte vi o köpte lite gotta... bl a rökta räkor o rökt lax med citron o pepparsmak! Om det var gott?? Gissa!! Laxen smälte i munnen... 

Åter till promenaden... den pågick i ca 2 timmar... vilket blev en stor chock för våra kroppar som inte rört sig mer än i ultrarapid i sommar o inte gått så där jättelångt eller jättemycket.... Jag ville åka gratisbuss tillbaka - men tror ni att tiden passade? Vi fick iaf se mycket av den Åländska arkitekturen. Å fler äckliga mördarsniglar som den här delen av Åland myllrar av. De kommer helst fram nu på kvällen, då det blir lite svalare o fuktigare.

Nu har vi precis ätit middag här på pensionatet... Tror inte vi gör annat än äter... Vi har beslutat oss för att det ska bli mer motion då vi kommer hem. Jag orkar ju ingenting längre! Å inte blir det bättre nu när jag ska plugga heller!

Nya tag - men än så länge har vi ju semester!!

Puss o kram till Er som inte är här!