Mc-semester till Åland på tu man hand...

Ja mina vänner... Roger o jag har lämnat hundar o ungar hemma o dragit till Åland! Vi bokade biljetter förra veckan! Tyvärr kan jag inte visa några bilder ännu, för den här datorn tar inte minneskort o USB-sladden fick stanna hemma, men jag lovar att det finns sån´t som är värt att vänta på!! Jag har inte systemkameran med mig, eftersom vi åker motorcykel o packningsbegränsningar finns....

Kl 07 i morse ringde klockan o sedan dess har vi varit på väg!! Lämnade Wille hos farfar o farmor vid 8-tiden. Åkte hemifrån Fors ca 09:30. Vädret var grått, så vi bestämde oss för att ta på regnkläderna - vilket vi kan tacka Gud för att vi gjorde! När vi kom till typ Morgongåva öppnade sig himlaportarna o det formligen vräkte ner regn!! Jag var rädd för vattenplaning för det var så mycket vatten på vägarna! Vi fick höra när vi kom fram till Grisslehamn, att det regnat så mycket i Uppsala att bilarna fick stanna o stå! Just så mycket regnade det inte precis när vi kom, vilket var ren o skär tur!! När vi kom till Hallstavik slutade det regna o en blå himmel uppenbarade sig... skönt! Både Roger o jag var dyngsura ända in till underkläderna! Som vi inte kunde byta förrän vi kom fram till Solhem i Mariehamn där vi ska bo i två nätter.... snacka om att det var skönt att hänga upp det våta, duscha o sätta på sig torrt!

Nu har vi precis kommit hem från en liten promenad. Vi har inte alls långt att gå in till stan, bara lite drygt 3 km o bussarna kör gratisturer här - LYX! Imorgon väntar en god hotellfrukost o middag här på kvällen. Vi tänkte inte göra så mycket imorgon. Jag vill åka till Kastellholm - men sen blir det nog bara att strosa o ta det lilla lugna... Vi känner redan att nästa år så blir det 3 nätter här på Åland - själva förstås!! För det är vi värda!!!  ;)

Många kramar från oss - hoppas ni också får ett par underbara dagar....

PS: Jag var ju för det första jätterädd för att köra mc så långt alldeles själv o jätteräddast för att köra ombord den på båten på det hala golvet - men tackvare Rogers pushning, så klarade jag av det!! Snacka om att man får träna krypkörning!! Snart är jag KUNG på det!! Får man vara stolt över sig själv - så är det här ett sån´t tillfälle!