"Mirre"

Ja, på söndagen fick jag äntligen tillfälle att åka o kika på lille Jexmo I am a Miracle! Alla vovvarna Jexmo, som var hemma vill säga, blev så glada när vi kom. Furan sprang direkt fram till mig! Det såg ut som att hon kände igen mig... Pim Pim hade fullt upp att springa o skvätta överallt...

Lilla Iris blev också glad åt vår ankomst... medan hon var ute passade jag på att titta lite på Mirre... han är så BLÅ o fin!! Å dagen till ära - hade han fått ögon! Gilla var snabb att sms:a till kennelmamman om nyheten - till hennes förtret! Tänk vad man kan missa när man är hemifrån i ett par dagar!

Här är den lille guldklimpen med sin vackra mamma Gibas Queen of Night - "Iris"



Det blev så hastigt att vi skulle till Skottsund - precis efter vår långpromenad. Roger hämtade upp Gilla, Jocke, mig o vovvarna i Nolby o sedan raka vägen till Skottis... Därför hann jag inte få med mig min riktiga kamera, utan fick ju ta till mobilen som är med för det mesta...

På bilderna ser det ut som att lille Mirre har mjäll, men det kan jag försäkra att han inte har... Mamma Iris fick nog lite skräp med sig in efter sin sväng på gräsmattan. Hon är så snäll o gosig mot honom och mot oss omkring med! Den lille smackade då han diade, så det hördes över hela huset... lillgubben! Undrar vart han ska sedan...

Roger hade en schäfer förut som kallades just Mirre, det egentliga namnet var väl ...?... Emir. Han har dock varit i hundhimlen i många år nu... fick cancer i urinblåsan. Den delen av hundlivet är fruktansvärd.

Igår när vi åkte hem, så såg vi en katt som sprang över vägen... Om han klarade sig? Nej, det gjorde han inte... Och det var inte roligt att se... men han dog nog omgående, såg det ut som iaf. Det var inte vi som körde på honom, utan de i andra körfältet. Alldeles innan Storvik.

Nu ska jag snart gå o lägga mig... dagarna tar på en. Mycket folk som behöver hjälp...

Här kommer en o annan bild på flickorna också!!


En liten Puffla!!


En vacker gammelmormor; Bombax Cristal!!


Så grymt fin - mamma Jexmo Elsa! Uttrycket i ögonen känner man igen, från både Alvin o Pufflan...



Fina mormor Jexmo Alice i Underlandet... vill inte gärna vara med på bild... utan helst sitta i knät på Cissi.



Lyckades få med tre generationer på en o samma bild... det var ett himla schå att försöka få till fyra - på egen hand... när den ena satt sig, klev den andra upp osv.... jag fick helt enkelt ge upp!!



Superfotograf... eehhh???



"Eh... vad jag gör?? Tvättar foten, ser du väl!!"

Min goseplutta...