Bordervarning!!

Min kusin Gilla, Jocke o tre bordrar har varit här i helgen och hälsat på! Moster Irene var också med, men hon bodde hos min mamma. Jag har faktiskt behållt en border... Elsa! Så nu får jag träna lite på att ha två hundar!! Hade tänkt låna Crissi - för hon är nog bland de charmigaste hundar jag någonsin träffat - men eftersom hon behöver specialfoder och vi inte var 100% säkra på att finna hennes foder här imorgon, så fick jag låna Pufflans mamma istället å det går ju precis lika bra! Elsa var lite ledsen först, men det gick över väldigt fort. Nu har vi varit på promenad hundarna, Wille o jag. De har fått middag och ligger i vår säng o vilar... Undrar hur trångt det blir nu jag.... Men det blir ju träning det med... För Ella kommer antagligen också att hamna i vår säng!

Gilla, hundarna o jag tog en skogspromenad idag och då passade jag på att knäppa lite härliga vårkort på våra underbara hundar!!

Ja, här var det bordervarning!! Alice fick agera tillsammans med skylten...

 

Titta vad jag hittade!! Små men vackra - Vitsippor!!

 



Skatan hade tappat en fjäder...




Mamma Elsa o Puffliz i full fart.... gillar såna här kort - full med energi!




-Å så kommer lilla jag, säger gammelmormor Crissi.... Hon tyckte dock att det var lite för blött i mossan, så hon vände ganska direkt.... Hon är ju uppvuxen i stan... (eller??)




Puff, Elsa o Alice.




Våra vackra bordrar och inte minst: Fyra generationer!! Undrar hur många som kan visa upp det??




Jexmo - Honeypuff, Elsa och Alice i Underlandet samt Bombax Cristal!




Gammelmormor Crissi... så himla söt!!




Hundarna race-ar... de får alltid ny energi när de kommer hem... springer runt o busar på gården...


Nu är det tomt o tyst hemma.... Moster Irene var ju med här de sista timmarna av Forstrippen, för den här gången. Alla käkade lunch innan Njurundagänget for norrut igen... Pojkarna tvingade jag ut, för jag tycker de kan vara ute i solen. Wille har också varit ute o jag har äntligen satt mina penseér som jag köpte i veckan.... inte en dag för tidigt!!

Jag har fått stränga order av Gilla: Inte låta Elsa tjocka på sig nu. Inte röra hennes päls. Inte bada henne... Hon ska ju på utställning den 23/5 och vi åker upp för att hämta Ella den 22/5. Då får någon av Waldarna hämta Elsa i Hudiksvall... sedan hem med henne för finslipning inför CERT´et som vi alla hoppas på!!

Lugn Gilla!! Jag lovar att jag inte ska dumma mig!! Jag är ju också intresserad av ffa hennes och Alvins framgångar i ringen!!

Nu ska jag gå o fixa mat.... Roger kommer hem om en stund...

Puss o kram