Svampplockning...


Härliga trattisar! Välkomna fram!



Gissa fotografen?? Det är ju min lilla dotter som tagit alla fotografier förstås, men den här bilden säger en hel del om hennes fotografiska sinne för vackra bilder, tycker jag.







Wille blev lite trött och ville sova i hinken!



Charlie hittade en fin utsiktspost.



Charlie o Puffli





Mmmmmm..... säger bara mmmm...... en ledig dag! Avkoppling! Att vara ute i skogen på hösten och plocka svamp, är bland det mest rogivande och energigivande jag vet! I skogen är jag aldrig (?) sur, grinig, stressad, eller har sinnet fullt med destruktiva tankar.... det är bara ett positivt letande efter dessa härliga svampar! Egentligen tycker jag inte så mycket om att rensa, vare sig bär eller svamp, bara jag får vara ute i skogen!

Vi har haft det så fruktansvärt jobbigt på mitt arbete den här veckan, så jag ramlade nästan ihop igår, när jag kom hem.... känner mig inte så kry heller, har väl en förkylning på gång.... men den känslan glömde jag snabbt, när jag kom på att vi skulle ut i skogen idag! Solen lyste och det var så där lagom varmt ute.... Charlie och Pufflis fick följa med o de sprang som tokar i skogen! Fick faktiskt bli lite arg på Charlie ibland, för han tar sig lite tuffa lovar ibland och vi var ju ganska nära vägen. Pufflis springer som tur är inte med honom överallt, utan hon håller sig ganska nära matte eller någon annan familjemedlem.

På just den här platsen var vi förra året, det är ju förstås den platsen vi åker till när vi plockar svamp, med lilla, pyttelilla Pufflis som bara var några veckor gammal då. Just den här platsen är så bra och barnvänlig också, för lille Wille med sina korta ben. Det är mossa och fina små stigar. När vi kom hit idag, hann vi knappt börja gå in i skogen, förrän Wille tyckte att vi skulle fika!! Vi fikade två gånger, för säkerhetsskull.... Hundarna fick vatten och småkex, för de ska väl också ha lite?

Nu har vi rensat ungefär hälften av all svamp. Tror jag tar resten imorgon. Gör ju ingenting att det får torka tills imorgon. Ska gå och förvälla det som är, bara jag bloggat färdigt.

Roger har gått till jobbet.... Pufflan har fått sitt ansikte lite trimmat.... å fy vad hon pep när jag drog i öronhåren.... men jag har lärt mig att inte lyssna längre!

Hoppas ni som läser också haft en avkopplande dag! Å kanske har ni också fått lite sol i ansiktet.... det är så härligt!

Det var ett tag sedan jag var in på mina vänners bloggar, så jag ska nog göra det nu. Imorgon kommer jag att lägga in bilderna från Willes födelsedag. Det tar sådan tid att lägga in bilderna, eftersom min dator är så seg!! Den innehåller alldeles för mycket skit!! Har ju städprogram på den, men när ska man köra dom, när datorstackarn är upptagen nästan jämt?!

Ha en trevlig lördagkväll! Det ska jag ha... i sällskap av Marabous schweizernötchoklad!! Den är min absoluta favorit!!

Kram o energi till ER!!