Sent om sider.... Willes 4-årsdag!


Vår älskade lilla ponke, har helt plötsligt (!?) blivit 4 år!!! Man säger att tiden går fort och det gör den, ibland.... men nästa år, är han inte liten längre, min gosis.... då kanske han inte ens vill gosa med sin mamma så mycket! Men jag hoppas det.... och tror faktiskt att han kommer fortsätta vara mammig och gosig!
Här blåser han ut ljusen på tårta nr 1! Vi är ju många i släkten, så det blir till att göra två vanliga tårtor, eller en stor i långpanneform!


Tårta nr 2, med silverkulor och gelehallon! Det är sommarens jordgubbssylt inuti! Och ganska mycket grädde.... mums....



Dagens höjdarpresent! Här har han kommit på att det faktiskt är hans!!



Egen fina nya cykel!!



Farmor och farfar assisterar... men finn ett fel! Vi hade ju köpt en ny dyr cykelhjälm dagen till ära, men den ligger visst kvar inne....



Höjdarpresent nr 2, en dator.... som måste kopplas till min dator.... som redan är trött....



Här är några av dagens gäster.... Wille, Felicia, Hugo (en av mina systersöner), min storasyster Viveka, Samuel och lilla mamsen!

Den här dagen var väldigt jobbig.... vet inte hur jag fick ihop den till slut... tur att det var mamma och Viveka som kom på slutet, de förstår hur jag har det... Roger jobbade ju eftermiddag, så jag satt där själv med tvätt, matlagning, plockning, tårtbak, Willes bravader uppblandat med alltihop! Å med jämna mellanrum.... ibland måste jag göra tre saker, innan jag kan göra det jag egentligen ska... Till på köpet, kom ett av barnen 1 ½ timme försent till maten, som jag ville ha bort innan gästerna skulle börja komma....

Förut har jag alltid tyckt födelsedagar varit helt underbart roliga, men det gör jag inte längre.... tycker det är jobbigt... men samtidigt är det ju roligt med de som kommer och firar. Det bästa är ju i alla fall, barnens glädje och den vill man ju inte förstöra...

Somnade gott på kvällen, kan jag säga. Wille tycker mycket om sin nya fina cykel, men har ramlat några gånger, dock utan större skador.

Nu ska jag gå o ge lillplutten kvällsis....

Ha en trevlig kväll!

Puss o kram!