Mc-tur i regn o kyla.... buurrrr....

Idag har jag jobbat, som vanligt, känns det som.... fast det var en ganska bra dag ändå! Hade möte med mina KOL-kollegor.

Efter jobbet åkte jag hem och där puttrade vattnet kring potatisen. Gjorde sås av trattisar till köttbullarna. Gick hem hos de flesta av familjemedlemmarna. Wille tycker inte om svamp, så jag fick peta ur dom åt honom. Sedan ringde Roger till barnens mormor och ordnade så att vi skulle kunna ta en tur till Skultuna. Det ligger ganska nära Västerås, så det är en resa på ca 12 mil fram och tillbaka. Vi for hemifrån vid 17-tiden och mötte upp en jobbarkompis till Roger på vägen.

Ju fler mil vi åkte, desto kallare blev det, plus att det hade regnat rejält på vissa ställen. Motorcyklarna liknar nu mer crossar - skitiga som bara den! Men så är det i den här branschen.... Roger har ingenting emot att tvätta dom! Bönderna har ju börjat harva och köra ut skit på åkrarna - så det doftade inte så där väldigt gott bitvis. Men så kom dofter från äpplen och det kan man ju njuta av istället.

Väl i Skultuna började det regna, så vi tog en kopp kaffe och tog en toapaus, sedan for vi hemåt igen. Det var verkligen svinkallt!! Solen lyste vid horisonten en stund och det var så vackert! Dock försent på kvällen, för att den skulle kunna värma oss. Roger körde först hela dit- och hemresan. Jag har inga problem att köra i 100 km/h numera. Det är härligt med frihetskänslan man får av farten. Tycker om att "acca" iväg - min mc svarar mycket bra på gashandtagets vridning....

Det var väldigt skönt att komma hem! Med stelfrusna händer och panna, kändes det värmande att ta en kopp varm choklad!! Nu är det IDOL på TV - att en del bara har mage att ställa upp! Ödsla på värdefull tid... undrar vad de har för fel på sin självkänsla!

Nu ska jag gå o tvätta min goa lillfis... han är lite smutsig om vi säger så!

Kram på Er!!

Cissi