Fröken Pip o ta det lugnt...?!

Inatt har jag varit vaken x flera som vi skriver i journalerna. Först var jag in till Wille som ropade på mamma. Gick o la mig igen, lite svårt att somna om, men lyckades till slut... Sedan vaknade han igen o grät hysteriskt! Sprang in till honom, då berättade han att det var blött i sängen, för han hade kissat! Alla ni som läser, ska veta att han varit torr väldigt länge, över 1,5 år, så det är VÄLDIGT länge sedan han blötte i sängen! Jaha, bara att ta upp det kalla våta barnet o tvätta av honom med tvättlappar så länge.... (man är inte så noga på natten...), lägga honom i vår säng o ta reda på lakan, överdrag, påslakan o kuddar.... madrassen var bara lite blöt, så den torkade jag bort det värsta på o sedan rengjorde jag den senare på morgonen.... Nu var det ju ändå svårare att somna om... Men lyckades till slut... klockan var halv 6 på morgonen, vilket betyder att jag inte sovit länge förrän ungarna gick upp... jag hörde dom - om vi säger så.... ta hänsyn till att andra vill sova - finns inte i det här huset! Då vaknade ju Fröken Pip också! Å var vrålhungrig!! -Gå o lägg dig o var tyst! morrade jag... x flera.... om vi säger så. Jag vägrar lyda hennes matsignaler - hur skulle hon se ut då tror ni?

Vi gick väl upp 20 min i 8, Wille o jag. Grejade lite - gav hundarna frukost o släppte ut dom på gräsmattan. Pufflis har ju inte bråttom med att göra sin morgontoalett, om vi säger så.... Wille kommer alltid ut på trappan o undrar var jag är.... oavsett hans klädsel - som denna morgon var i födslokostymen! Då blev han kissnödig o ville kissa på gräset han med, men det fick han då rakt inte göra!!

Gjorde lite god frukost o Roger kom upp. Sedan dess har det gått i 120 knyck! Jag som skulle ta det lugnt? Varför är det så i vår familj - att innan man ska göra det man ska - så måste man göra minst 3-4 andra saker först!! Är de så för alla? Jag känner mig som gubben Pettson, när han ska göra pannkakstårta till Findus! Vi skulle städa ur o byta i Willes o Samuels garderob idag, men det blev som sagt en hel del annat också. Städa toaletter.... som vanligt.... det är så jäkla meningslöst!! Skäller på ungarna att de ska torka ringen o porslinet efter sig, så man slipper bli blöt i hela stjärten när man sätter sig!! I den här familjen är det inte lätt att vara tjej!

Tvättmaskinen har gått varm, liksom jag.... dammsugaren.... torktumlaren.... dammtrasan (varför är det bara jag som dammar i det här huset??) Plocka grejor.... leka med Wille.... (vi lekte med Lego o byggde Star Wars grejor). Före maten var jag tvungen att gå o lägga mig. Wille var vid det laget helt speedad, så jag var tvungen att formligen bära ut honom o stänga dörren. Han tycker ju naturligtvis att hans mamma är skittrist! Men vad har man för val här i livet? Om jag kunde, så skulle jag vara pedant.... men det är omöjligt i en stor familj som det här!

Roger har lagat jeans o suttit vid symaskinen! Han tycker det är ganska roligt. Å så har han gjort pannkaka... eftersom jag inte hade lust att laga mat idag... nu får jag så dåligt samvete att jag kan börja gråta - men varför ska jag ha det??

Slänger med några bilder....

Nu ikväll har jag tagit en dusch - trodde att jag skulle få vara för mig själv en stund - men inte då! Min lille sötnos här i världen, ville ju också duscha - för han var ju SÅ svettig! Hann iaf peela mig med den fantastiska kroppspeelingen från Party-Lite. När Roger skulle duscha efter sin träning, så passade jag på att peela hans rygg, stjärt o bröstkorg. Han tyckte att det gjorde lite ont ibland! Jag bara ruskade på huvudet åt honom....

Nu hör jag att IDOL börjar - Wille käkar kvällsis... ikväll ska jag vara mer noggrann med att han ska kissa innan sängdags!!

Utmattningsdepression - stämmer på utmattad, men inte på depression... kanske är det klimakteriet som spelar mig ett inte roligt spratt... Chokladmassage - med underbara Kicki!! Fy fan, vad jag längtar!!!


En två-veckor gammal bild på Wille - men den får illustrera att de är söta - när dom sover!! Min häftiga, roliga, charmiga, ÄLSKADE lille plutt!! Mitt hjärta blöder för dig!!



Min Harley-åkande make.... men man kan ju vara både stor o tuff, samtidigt som man är snäll o vad jag kallar "en riktig man"!!



Ingen blogg utan Fröken Pip alias Puffliz! Syns inte så bra här, att hon är nytrimmad, men tittar ni noga, så ser ni att pälsen är slät. Hon har fått bada idag också, för hon blev så skitig efter morgonpromenaden med husse. Charlie fick bara sina tassar rengjorda. Det räcker att torka dom - kan jag lova!!




Wille ville också vara med på en bild, när jag sprang runt med mobilen ikväll. Han fick väldigt ljusa ögon här - helt missvisande.... Visst är han helt ljuvlig!! Puss, älskar Dig!!

Hoppas ni haft en lugnare dag! Men vi har väl alla våra jobb... imorgon ska jag till dagis o måla igen - men det får gå snabbt! Sedan ska jag o Johan till Willys o helghandla, för Roger jobbar 06-18 lördag o söndag - vilket innebär att det är jag som får ta ALLT här hemma o då är det skönt att förbereda maten iaf.

Ha det nu så gott!!

GILLA: Fattar du varför jag (vi) vill åka upp utan min prinskorv?! Usch, det låter som han är a pain in the ass - vilket han inte är egentligen, men summa summarum, så blir allt riktigt jäkla jobbigt ibland!!

Puss, mina vänner!!