Sköna lördag....

Jag kanske stal Kickis överskrift nu, men det bjuder hon på isåfall!

Ja, den här lördagen har faktiskt varit bra! Wille sov till ca kl halv åtta. Puffis o Charlie ville sova vidare en stund med husse som jobbat nattskift. Det betydde att jag inte behövde kasta mig på hundmaten o ut med dom. Efter frukost, så gick Wille, hundarna o jag till mina föräldrar o fikade. Mamma hade gjort en jättegod äppelkaka. Hon tröstade mig med att det inte var något fett I kakan, men jag vet ju att det istället var ovanpå.... Men det är väl lördag, eller? (As It makes any difference?) Wille tog med morfar upp på övervåningen där de tittade på "Bee-Movie". Gulligt av min lilla pappa.... men han tycker ju väldigt mycket om Wille-plutt. Det är nog det enda av hans tio barnbarn, som sagt att han älskar honom! Vem smälter inte av sådana ord!!

På tal om älskar.... den 18:e oktober har Roger o jag förlovningsdag... så han kom hem idag med ett gulligt kort där det var två trisslotter.... Han skrattar varje år åt att jag glömmer vår förlovningsdag!! Men jag försvarar mig med att jag inte tycker att den dagen är så viktig, eftersom vi är gifta!! Då skrattar han bara gott åt att HAN minsann kommer ihåg!! Han är väldigt romantisk min man.... tänder ljus osv. Tycker om att uppvakta mig!! Å han gillar mig trots att jag är rultig (som Kicki kallar det) eller kanske FÖR att jag är rultig. Det känns ju bra iaf. När jag talar om för honom vad jag väger, så säger han bara: -Jaha, är inte det bra eller? Hihi.... han har ingen som helst känsla för hur lite eller mycket en kvinna på 160 cm SKA väga. Ställde mig på vågen häromdagen för jag hade en känsla av att jag gått ner... tyckte inte att magen stod ut lika mycket längre.... MEN VA TUSAN!! Jag hade ju för fan GÅTT UPP!! Hela 3 jäkla kilon!! Vad kom dom ifrån?? Fattar ingenting!! Har ju inte haft god aptit på hela veckan... men herregud - jag kom just på!! Det betyder alltså att jag egentligen - med god aptit - skulle vägt ÄNNU MER!!! JEESSUUSS!!   Nu lämnar vi det här, tycker jag....

Har iaf orkat med en skogspromenad med hundarna på em. Det var härligt, för det ger så himla mycket energi att se dom springa runt o busa o ha kul med varandra! Jag älskar mina fyrbeningar... de har följt mig som plåster den här veckan - har väl känt på sig att matte inte mått så bra. De har ju en helt annan känsla - som ett stjätte sinne. Pufflan har börjat ta pinnarna av Charlie o springer sedan o retas med honom, runt träd o över svårare terräng där han inte har en chans att hinna ikapp henne. Det ser så himla roligt ut!! Hon är så jäkla smart!! Man riktigt ser hur hon springer o ler åt honom... å där i skogen står jag o asgarvar... tur att man är själv... (tror jag iaf). Har man någon med sig, så skrattar nog även den personen...

Min mamma kom hit till mig ikväll, för att hjälpa mig med Wille o för att jag skulle kunna rasta hundarna. Roger åker ju till jobbet redan 17:20, så det blir lite svårt att ta ut hundarna medan Wille är vaken. Det är betydligt lättare på sommaren, när det är ljust ute. Nu hade de ju varit ute i skogen, men de har också fått en kvällspromenad. Nu behöver de bara ut o kissa en gång på gräsmattan innan de lägger sig för natten (vilket de redan verkar ha gjort, för Puffli ligger på husses sida o sover som en liten gris o Charlie på husses matta). Bjöd mamma på lite likör - Amarula - som jag köpte förra helgen. Väldigt god!! Hon gillade den skarpt.

Efter att ha lekt hela eftermiddagen med grannkompisen och ett varmt skönt bad - somnade Wille strax efter kl 21 ikväll. Det är väldigt skönt, lite ensamt för det hade ju varit mysigare om Roger varit hemma förstås. Igår höll jag på jättelänge med att få Wille isäng. Nu har jag bestämt mig för att vi läser bok o sedan blir det godnatt. Inget tittande på film i sängen vid läggdags. Det får ske tidigare på dagarna.

Nu har jag tittat på Körslaget - och jag är djupt imponerad av Amy Diamond! Hon är bara 17 år o kan leda en 20-mannakör som ingen annan medverkande! Hon har ju varit den enda som tagit vara på alla deltagarnas stämmor! Ikväll gjorde även Caroline af Ugglas det - den var också jättebra!

Nej vad tusan - här kan man ju inte sitta o häcka! Börjar dessutom bli lite trött. Har fortfarande feber - så vi får se om jag kan vaccinera mig på måndag. Det återstår att se...

Godnatt nu mina vänner (Icki - för du är väl antagligen den enda som kan tänkas sitta vid datorn - om hockeyn pågår fortfarande...)

Sovgott o dröm sött!!

Puss o kram!!