Mina fina syskon o övrig släkt!!

Ja, jag har hört av matte att mina syskon i H(år)-kullen gjorde bra ifrån sig igår på utställning i Sundsvall!! "Morbror" Axel fick Champinjon-titel - verkligen snabbt jobbat!! Det började ju här i Avesta i juni, då hans husse Christer helt enkelt tog sin hund till CERT. Axel är ju jättefin!! Tycker att han o brorsan Alvin är rättså lika i huvudet... snygga grabbar!!
Syster Hilda fick HP o syster Hera fick CK liksom brorsan Alvin som vann sin klass o fick CK!! Hans matte Kicki strålade som en sol, av stolthet - med all ära!! Nästa gång bör ju hon med sin härliga utstrålning, gå med med Alvin själv, tycker matte o jag. De kommer att sopa banan med alla andra...

Det gick bra för mamma Elsa o mormor Alice också - trots att de knappt hade päls! Å nu ska det bli kallt.... tur att deras matte Gilla har täckjackor åt dom. Vi ska ju åka upp till Njurunda i helgen å det ska bli så kul!! Ska påminna matte om att jag vill ha min täckjacka med mig....

Annars går livet sin gilla gång.... jag är ständigt hungrig... vad trodde ni? Mår jättebra - kräks inte längre. Skönt för matte - för hon var verkligt orolig, husse med... han kunde ju knappt sova! Matte tror att hon hittade orsaken till det förra veckan... hon hittade nämligen gamla smörgåsar i Elias papperskorg som står på golvet.... trots att hon sagt att INGENTING som är ÄTBART får kastas i papperskorgarna.... men säg den som lyssnar på henne? Jo, jag, ibland, när hon ropar att vi ska få godis, som ett exempel.... Jag tyckte iaf inte att det gjorde något att smörgåsarna låg där, förutom att det var ett himla plock o grävande för att hitta dom! Men jag fick ju någon tugga verkar det som....

Nu ska matte gå o göra något annat, verkar det som. Husse eldar i kakelugnen, så det sprakar gott i vårt vardagsrum. Matte har pratat med Gilla idag o både vi o dom längtar som galningar till helgen!! Synd att den blir så kort bara!! Men oerhört skojig!! Va?! Ska Jessica trimma mitt fejs??? Där drogs skojigt-skalan ner ett par snäpp.... men OK, om det går fort!!

Puss o kram från en längtande Puffla