Ledig onsdag

Go´kväll!!

Hade ledig dag från jobbet idag, vilket var skönt, men minst lika stressande för då är det en massa saker som ska göras bara för att man är ledig.

Släppte ut Puffliz o Charlie här på framsidan på morgonen som jag brukar så att de får kissa efter deras frukost. Helt plötsligt försvinner Puff på baksidan o jag efter som en kanon. Hon fortsatte upp på vägen här, där det går en hel del trafik, men inte då som tur var... såg då att hon pep efter en karl som var ute med sina två Yorkisar... Jag ropade o lockade, men inte lyssnade fröken löken på det inte! När jag väl sprang där, kom ju förstås Charlie efter! Det var dock försent att springa tillbaka o hämta kopplen. Charlie är ju lydig (ibland) så jag satte ner honom efter vägkanten o sa: "Stanna". Själv sprang jag till Puff o de andra som hade stannat vid det här laget. Hon hade så kul o sprang runt, runt de där hundarna. Mannen berättade att han blev jättefundersam över vad den där hunden kom ifrån hux flux. Ja, jag fick ju förklara... Han tyckte iaf att Pufflan var snäll. Ja, det är hon, men en riktig smitare!! Det var bara för att jag igår skrev att hon höll sig så bra på vår tomt!! Man ska aldrig säga något sådant - det kommer alltid tillbaka som en kalldusch. Charlie han satt gladeligen kvar, trots att jag sprang långt ifrån honom, så jag berömde honom jättemycket. Sedan hoppade han upp till Puff i min famn, alldeles som för att skälla på henne... de är roliga hundarna.. fast det hade kunnat sluta illa!!

Efter pick o plock här hemma, så tog jag en skogspromenad med vovvarna. Då sprang hon ifrån mig igen, den lilla tuffingen! Hon kände på lukten att det var barn uppe i skogen o kutade långt före oss. Det brukar hon inte göra. Jag tänkte att den här gången skulle hon allt få leta reda på matte, så Charlie o jag fortsatte gå. Men då kom hon faktiskt springande utan att jag behövde ropa på henne. Då fick hon lite godis förstås.

Ja, sedan har dagen gått, med tvätt, golvtorkning i köket efter en host-kräksattack från Wille. Vi har varit till tandhygienisten med Willeplutt. Han var jätteotålig o ville in till henne fort som ögat. Tyvärr fick vi vänta i 20 min pga datahaveri. Under tiden pratade han med receptionisten som hade väldigt god hand med barn! De pratade om allt möjligt. Wille berättade att han kräkts, först från ena benet och sedan från det andra, att han var förkyld och hade hosta. Det är så himla roligt att höra när ens barn diskuterar med andra vuxna, det blir som ett annat språk än när man själv pratar med dom. Han klarade undersökningen jättebra också. Fick en tatuering där som han nu har på armen o är jättestolt över!! Han vill ju vara lika som pappa. Lika bråttom som han hade att komma in till tandhygienisten Annika - hade han att komma därifrån när undersökningen var klar... fast han har att brås på... både Roger o jag är sådana!

Felicia följde med till tandis och sedan åkte vi o handlade på Willys. Häromdagen när vi var där sa Wille: "Det där är nästan som mitt namn" och pekade på Willys-skylten... smart kille!!

Nu har vi tittat på Ice Age 3 - Det våras för dinosaurierna. Den var jättekul! Till middag blev det pannbiffar, potatis o blomkålsstuvning - mycket gott! Johan jublade nästan när han fick se vad det var till middag...

Just nu är Wille utklädd till Batman - för de har satt i Batmanfilm i DVD´n.

Jag är så trött, så trött.... nu är det två jobbdagar som väntar - sedan ledig helg! Men.... Roger jobbar förmiddag, alltså fr kl 06:00-18:00. Hur kul är det???

Hoppas ni får en trevlig torsdag o att jag orkar blogga imorgon med!!