I Njurunda - äntligen!!

I fredags åkte vi till min kära släkt i Njurunda o träffade också andra goa´bordervänner med hussar o mattar! For tidigt på morgonen för att göra dagen så lång som möjligt. Tyvärr blir lilla Pufflis åksjuk o kräktes... men annars gick det så bra! Stannade o käkade lunch i Söderhamn på en hamburgerkedja. Gilla hade gått upp tidigt trots att hon jobbat natt. Tomas hade städat hela huset... vad de håller på!! Så fort vi kom fram tog vi en kopp kaffe o efter det ringde jag upp underbara Kicki, som ville följa med oss till gravkullarna för att hundarna skulle få träffas o raca (bad English) av sig - vilket de gjorde med moms!! Nedan kommer lite bilder. Det är väldigt svårt att fånga dessa små liv på bilder - eftersom de rör sig hela tiden... jag är väl heller inte någon mästerfotograf o kan inte med min kamera fullt ut, med några bilder blev riktigt bra. Sedan kan ju en suddig bild, säga mer än tusen ord också!!


































Efter rundan vid gravkullarna, for Gilla o jag till Birsta för att shoppa lite. Vi hann dock inte så mycket, men jag köpte lite nya jumprar o trosor, vi fikade gott på Café Charm - där jag fick vänta lääännngee på min räksmörgås - trots att det fanns färdiga i deras kylda monter... dåligt på min ära!! Vi gick också på systemet där, för jag ville köpa en fin flaska rödvin till Kicki, som tack för att hon skulle massera mig och jag inte skulle få betala för det!! Roger, Tomas o grabbarna, hade också varit i Birsta för att köpa oss en ny dator. Kan säga att den är helt gudomlig... tar inte alls lång tid att lägga upp bilder o sån´t längre... Dyr helg det här! Undrar varför det jämt blir så?? Dyrast var resan vi gjorde till kennelföräldrarna i mars - en ny mc för en hel del tusenlappar...

På fredagkvällen, var Gilla, Jessica o jag bjudna till Kicki på soppa av trattkantareller, vin, ostar, kex, grönsaker med goda dippsåser till. Det var hur mysigt som helst!!! Först kramades vi o sedan hällde Kicki upp vad hon kallar "Kickis festis" i vackra glas från Indiska. Det blev lite förvecklingar om vems glas som var vems - but, who cares? Alla fick ett varsitt glas till slut o det var en jäkla god festis! Synd att den orsakade huvudvärk på tidiga morgonen bara.... Måste erkänna att jag för några år sedan (ca 20) provade att göra en trattissoppa, men den smakade faaan!! Å ändå gjorde jag precis som receptet sa (kanske var det som var felet). Var därför lite skeptisk till Magnus soppa - men jag förlitade mig på hans goda matlagningskunskaper o goda smak - vilket också visade sig stämma till 100%! Det var den godaste svampsoppa jag någonsin ätit! Tog 2 portioner! Sedan satt jag bredvid grönsakerna som vi skulle dippa med.... bjöd ju iaf några ggr, men jag tror att jag var den som åt mest... Det gick dock ingen nöd på de andra tjejerna, för då åt ju massvis av kex o annat istället! Det blev en himla trevlig kväll, med mycket prat om inte bara hundar, utan också relationer - en typisk och lite terapeutisk kväll - som betydde mycket för mig. Det var länge sedan jag hade en så trevlig, rolig o givande kväll.... Behövde dessutom inte ha dåligt samvete över Wille, eftersom han var kvar hemma hos mormor i Fors.

När Gilla o jag kom hem fram på nattkröken, låg karlarna hemma o sov... Tomas hade sovit sedan 19-tiden, så han vaknade ju o blev pigg som en mört! Vi andra var dock inte riktigt med på noterna, så vi la oss o sov.... fast vi skrattade så tårarna sprutade innan ögonlocken fälldes... det finns inget roligare än att höra Gilla o Tomas gnabba... å de gör det alltid vid 1-tiden på natten.... iaf när vi är där!!

Lördagen startade vid halv fem tiden för mig - hade en huvudvärk som heter DUGA!! Hittade lite olika piller i Gillas skåp som jag tvingade i mig o led sedan ca 30 min till, innan den äntligen släppte.... Kickis festis...jo jo... Roger hade satt klockan på ringning eftersom vi hade en tid att passa - tatueringsdax!! Vi for till tatuerarstudion vid halv 11 och jag måste erkänna att jag var lite pirrig i kroppen!! Ernie som tatueraren heter - tog min egen stilmall o gjorde en fantastisk bild av den!! Jag är den ende i hela världen om min egen tatuering! Det är ju jag som skrivit mina barns namn... endast stjärnorna går att kopiera!!





Det här är Rogers snygga tatuering! Han hade komponerat ihop örnen o HD-loggan själv, sedan ritade Ernie till tribalen. Det gjorde ont - så ont att Roger skrattade ibland... han fick ju dessutom vänta länge innan det blev hans tur. Jag var lite egoistisk o ville göra min först. Gilla var nr 2 och hon fick jättesnygga tatueringar som gick under mottot att beskriva hennes barns livsglädje - mycket vackert tema! Har tyvärr inga bilder på dom, men kolla hennes hemsida så får ni se: http://wildarna.blogg.se/ Vi blev klara först vid halv 4 på em, så det tog tid... Jag skulle ju efter tatueringen åka till Kicki för min efterlängtade chokladmassage! Vilken tur att hon är så himla flexibel, för det var bara att ringa så möttes vi upp i hennes lokal. Det var HELT UNDERBART! Inte nog med det, min snälla o omtänksamma Kicki, hade dessutom köpt chokladhjärtan till mig, som jag fick provsmaka före o efteråt fick jag hela kartongen med mig hem!! Icki har lagt ut bilder på sin hemsida: www.lindblommans.se kolla där! Det var dock inte bara jag som åt av de goda hjärtana när jag väl kom hem.... men så är det - delad glädje är dubbel glädje!! Jag passade på att köpa några tvålar av Icki också... underbara! Fick också ett par påsar av Katarina Di Levas téer - som jag inte hunnit smaka än, men det ska jag göra ikväll!!

Vi åkte hem efter god lunch hos Gilla o Tomas. Resan gick fort... med tankning o rastning av hund=3 timmar! Jag slumrade lite i bilen - skönt o gör resan så mycket snabbare (som om det behövdes). Roger är säker vid ratten så vi resenärer behövde dock inte vara oroliga! Pufflan kräktes inte, vilket var skönt för henne. Väl hemma möttes vi av datorer i hela vardagsrummet. Johan hade haft LAN med några kompisar. Jag åkte o hämtade min lille gosis så fort jag kom hem, för jag längtade så himla mycket!! Han blev så glad - å fick ju ett par presenter som jag lovat honom.

Är hemma med Wille idag med, som är så himla hostig o förkyld. Han hade kräkts pga allt slem natten mellan lördag/söndag - så det blev mycket jobb för min lilla mamma. Kan säga att Pufflis är superdupertrött... hon sover hela tiden. Åt frukost först när jag skramlade med hennes matskål i morse - har aldrig hänt förut, kan jag säga.

Nu ska jag gå o leka lite med Wille!

Njut av bilderna.

Vill skicka extra mycket kramar till Gilla med familj och till Kicki för Er värme o godhet! Sist men inte minst till Jessica som ställer upp så himla godhjärtat för oss valpköpare o trimmar fast hon har främmande!! Det är det minsann inte alla uppfödare som gör!!

Puss o kram från mig!!