4-årskontroll o ett gott skratt...

Tyvärr, inga bilder idag heller.... den största anledningen till det, är att det tar så himla lång tid att ladda upp dom på min sega dator!! Roger och jag ska titta efter en stationär dator, när vi kommer upp till S-vall, för man håller på att bli tokig!! Då får Felicia ta över min bärbara och på det viset kanske vi får ha den nya datorn för oss själva!

Imorse var vår bvc-sköterska här på 4-årskontroll. Wille klarade alla moment utomordentligt bra! Som om jag trodde något annat! Han fick säga färger på klotsar, räkna, säga en massa ord, gå balansgång o mycket annat. Vi pratade också om lille Willes storlek och om vi ska vara oroliga för hans storlek, men det avvisade hon bestämt. Han följer sin kurva och den har alltid varit 1-2 standardavvikelser över normalkurvan, så det var absolut inte något att oroa sig över. Han tycker ju så mycket om mat, vår plutt. Det är ju inte godis eller kaffebröd o dricka som han är mullig av. Men det är iaf skönt att höra. Hon påpekade också, att andra barn inte lägger några värderingar i hur andra barn ser ut, utan att det är vi vuxna som ligger bakom det - vilket hon har helt rätt i! Titta bara på Nigella Lawson - som lagar mat o äter som en häst! Hon är ju hur snygg som helst! Man kan ju vara mullig o snygg - samtidigt! Själv är jag bara mullig, men ändå! Man kan ju inte få allt. Dessutom har jag ingen stylist bakom ryggen hela dagarna - hade jag det, så kanske det skulle vara annorlunda!

Pratade med Gilla på em. Hon var nog trött, för när jag frågade om hon var förberedd inför helgens utställning så svarade hon: -Ja, det blir två hundar och en matte utan päls!! I samma ögonblick som hon sagt det, så HÖRDE hon vad hon sagt å vi skrattade gott! Hoppas att hon kommer i "päls" på söndag - annars kanske domaren inte dömer hunden - utan Gilla!!  Skulle ju varit häftigt att se i och för sig!!

Vovvarna mår bra o vi med faktiskt. Även jag - känner mig lite gladare o starkare. Ser framemot att få komma hemifrån om en vecka. Ska bli så härligt!! Längtar tom efter att bli tatuerad!! Få mina barns namn inpräntade i mitt skinn! Med vackra stjärnor runtomkring.... Ska försöka hinna med lite shopping också, men det får vi kanske ta på fredagen. Ska ju till Kicki på chokladmassage också-få se om vi kanske kan ta det på lördagen ändå... tänkte att det kanske inte skulle gå så bra med en nytatuerad överarm, men hon får väl helt enkelt hoppa över den. Måste ju gå bra?

Fö så måste det ju gå någon egen utställningsinfluensa uppe i Njurunda-trakten. För ingen - inte ens Kicki - har bloggat på några dagar.... börjar bli allvarligt oroad!! Vad är det som händer??

Ta nu en liten stund framför tangentbordet o skriv någon rad - så jag får veta att ni alla mår bra.... Gilla har lovat att hålla mig uppdaterad på söndag. Hoppas att ni alla tar med era kameror, så att jag får spana in alla härliga bordrar!!

Lycka Till! Se till att Jexmo, återigen blir ett namn för alla konkurrenter att minnas o frukta!! Sopa banan med alla andra hanar o tikar!

Alla i familjen inkl hundarna, ska få hålla sina tummar o tassar!!

Många kramar från oss!!