Halloween o missad röd dag...

Hej igen!

Det här inlägget skulle egentligen ha kommit med på förra, men av ngn anledning, så försvann den biten av texten. Orkade inte skriva om allt på en gång, så därför gör jag det nu!

Igår lördag, tog jag med Wille-plutt in till Avesta för att köpa nya vinterkläder till honom. Han har ju växt så himlans mycket över sommaren, så det andra gick till armbågarna o vaderna! När vi kom till parkeringen utanför Plus-huset som det heter, så var det väldigt få bilar där... började ana ngt redan då... (redan?). Vi klev ur bilen o gick mot dörrarna... möttes av en man som sa att där kommer man inte in! Jaha, det var visst röd dag idag då, utbrast jag. Kan iaf trösta mig med att vi inte var ensamma.... det var fler som inte visste, eller hade glömt att det var röd dag! Jag jobbar ju inom vården och därför håller man inte reda på röda dagar, för vi jobbar ju varje dag, året runt!! Den största besvikelsen blev det ju för Wille - som jag hade lovat en leksak om han skötte sig!

Jaja, det blev till att åka till Coop istället. Wille var ju ledsen, men jag berättade att de har leksaker även där! Han ville gå till leksaksaffären, men den var ju också stängd... Vi lommade in på stormarknaden o lille-plutt var lagom i gasen om vi säger så... han ville ju till leksakerna direkt, men jag sa att det skulle han bara få om han skötte sig! Vi gick tillsammans i ett par tre minuter, sedan försvann han. Jag gick runt hela affären, som är ganska stor, i tron att han hade gått till leksakerna. Ropade "Wille!" men ingen som liknade honom fanns där... inte drabbas av panik, tänkte jag... Gick tillbaka... å då hörde jag honom skrika "Mamma!!" och jag kunde ju inte skrika tillbaka, för det var allt för långt ifrån! Skyndade mig så gott jag kunde, genom folkmassorna o korgarna... möttes av frågande blickar. Jag förklarade för en kvinna som tittade extra mycket - hon såg nog min panikartade blick - att det var lugnt, det är mitt barn! När jag väl hittade den lille, stod en kvinna o försökte dra med sig honom, antagligen till kundtjänst, men han bara skrek gråtande: "Jag vill till min mamma!" Jag ropade på honom flera gånger, men han hörde mig inte, eftersom han själv skrek "Mamma" hela tiden... jag rusade fram o tackade damen. Föll ner på knä o kramade om honom! Tårarna rann, han hostade o snörvlade (å nu luktar det hundfis här.... urrkkk). När han lugnade ner sig, så pratade jag med honom att det nog var bäst att hålla sig bredvid mamma ändå, och det höll han med om. Efter det så lämnade han inte min sida....

Trots att han betett sig dåligt åt till en början, så fick han leksak iaf, bara för att han var så duktig sedan! Han hade lärt sig en läxa, som han sent kommer att glömma! Tur att det var i lilla Avesta! Hade det varit i köpcentrat i Birsta, så hade hans mamma fått grav PANIK!!

Vi handlade färsk lax, god potatis, creme fraiche o olika sorters rom, färsk dill, röd lök o GODIS! Efter matshoppingen, for vi till Willes farmor o farfar o fikade. Farmor brukar göra en super-duper smarrig kanelkaka, och den bjöd hon på!! Vi byggde Star Wars lego o tittade på Mamma Mu o Kråkan. Sedan for vi hem igen. Vi hade inte ätit lunch, så det fick vi göra så fort vi kom hem.

Sedan kom mamma o var barnis, så att jag fick ut i skogen o släppa vovvarna, för Puffli började nästan klättra på väggarna, trots att vi varit ut i skogen på morgonen. Efter det så blev hon lugnare o mer resonabel.

Roger o jag tog ett varsitt glas vin till maten - liksom vi gjorde idag.

Idag har vi mest varit inne o tittat på film. Hämtade Felicia i Horndal på fm. Sedan var jag ut med hundarna en vända i skogen så de fick rasa av sig. Efter det blev jag så himla trött, (hundarna med) så jag tänkte ta mig en liten lur, men ringer det aldrig förr, så gör det då... Har fixat lite med Partylite beställningar o pratat med Gilla. Wille har badat i badkaret med Felicia. Gjorde potatisgratäng o fläskfilé till middag, det var gott! Länge sedan jag gjorde gratäng.



Trötta vovvar efter rusningen i skogen... Ja, jag struntade i att bädda idag - jiippiiee!!



Nu har Felicia o jag gått runt Fors med vovvarna. Puffliz är lite mörkrädd fortfarande, så hon är alldeles nervig när vi går ut på kvällarna. Hoppar o far omkring, trots att Charlie är med. Hon hoppar till för minsta lilla. Går bättre o bättre, så det försvinner väl snart.

Nu väntar dusch o kanske lite TV-tittande. Imorgon börjar jag introduktionen på nya jobbet... Det blir spännande, men inte alls lika stressigt som på mitt ordinarie arbete! Det har jag redan listat ut... Vår stressnivå är mycket härdad om vi säger så... ska mycket till innan någon faller ihop! Hoppas att de "nya" arbetskamraterna är lika vänliga o roliga som de jag har på avdelningen - för det är de bästa man kan ha!!

Precis som goda vänner - som bor ALLDELES för långt borta!! Ni vet vilka Ni är...

Många värmande kramar från en som har en brinnande brasa i kakelugnen.... myspys!