Fest...

Hej!

Det var en mycket lyckad lördagkväll!! Carola o jag blev lite väl dragna... Kicki fick nog sin beskärda del av "dryg-Cissi". Men hon har nog tålamod - även för det!!

Det värsta på festen - som bestod av 95% Harley-åkare - var att nästan ingen av dom visste vad en Nightster är!! Jag blev föga besviken.... vad jag kommer ihåg (o det kan ju vara fel...;) så var det bara två stycken som visste vad det var för en motorcykel, kanske tre stycken... när jag anstränger mig....

Om ni undrar varför jag inte bloggat förrän nu o festen var i lördags, så kan jag förklara.... är man över 40 år o blir bra rund under fötterna - så tar det några dagar innan man piggnar till.... det är inte som förr, det kan jag försäkra!!

I söndags gick jag upp tidigt o kastade i mig ett antiinflammatoriskt läkemedel o svalde ner med ett par glas Proviva Mango - mycket gott! Det gjorde gott i mitt huvud också, efter en halvtimme ungefär. Somnade om men sov inte så länge. Gick ut med hundarna i skogen - för frisk luft är ju alltid uppiggande... har jag hört.... Efter det så åt vi frukost, tittade på MTV´s EMA gala på TV med Felicia. Hämtade Wille i Skogsbo hos farmor o farfar. Vi fikade där också, eftersom det var farsdag. Roger fick rosor av mig på fredagen - så han fick hålla till godo med det. Frågade om jag skulle göra tårta, men det ville han inte.

Efter en god, salt o fet middag, fick jag ringa till min egen pappa o gratulera. Ursäktade mig med att jag inte orkade komma pga bakfylla. Det ordet känner han igen, så han tyckte det skulle vara helt OK om jag kunde komma på måndagen istället, vilket jag tyckte lät som en fantastisk idé.

Det var fullt liv här på kvällen - eftersom Wille whas in the house! Jag gick en kvällspromenad med doggarna o sedan sa jag till min älskade make att jag skulle gå o sova. Då var klockan 21. Wille var fortfarande vaken, men eftersom jag skulle upp o jobba o klockan skulle ringa vid 5-tiden, såg jag liksom inget annat alternativ än att gå o sova tidigt. Tyvärr ville inte John Blund komma till mig på en gång... det tog ett tag.

Men vilken pest o pina det var att gå upp!! Carola jobbade också, så vi fick liksom stötta varandra. Dagen gick dock fort. Hade brandskyddövning på em, så då fick man ju vara ute också. Efter middagen hade jag svårt att hålla mig vaken, kan jag säga. Satt o halvsov i soffan - inte bara en gång....  Wille somnade tidigt igår - vilket är helt underbart!! Fick titta på TV nästan ifred.

Gick upp strax efter 7 imorse, men det kändes helt ok. Hade då varit vaken sedan Samuels klocka ringde, vid halv 7 tror jag. Men då kan jag ju vara nästan säker på att lilltrollet somnar i god tid i kväll. Vi ska upp tidigt nästan allihop imorgon. Då ska jag till Falun på möte först.

Nu har vi fiskgratäng i ugnen o potatisvattnet kokar... ska gå o fixa till broccoli o lite andra grönsaker. Sedan blir jag väl så där efter middagen trött igen....

Håller på att läsa "När jag hör din röst" av Stephanie Meyer igen... filmen kommer ju snart, så då måste man ju vara lite uppdaterad från boken. Inte för att jag tänker stå o köa med en stor flock tonåringar... vi får se när man kan smyga sig dit o titta.

Ha en skön kväll!!

Många kramar!  (Det kommer att dröja tills nästa gång... jag blir så där dragen, menar jag....:(