Jaha... det var den middagen!

Middagen var så snabbt överstökad, så jag hann inte ens ta ett kort... Efter att ha stått o skalat, skivat, klyvt, skurit i ca 2 timmar, så blev maten uppäten på 10-15 minuter. Jag kanske har lite för höga förväntningar, men jag tycker att god mat ska ägnas lite tid, så man känner vad det är man stoppar i munnen. Annars kan man lika gärna äta pölsa eller något dylikt. Jag hade gjort ugnsrostade rotfrukter med vitlök, kryddat med salt o rosmarin, samt oxfilé o Lohmanders bea-sås. Det var väldigt mumsigt... hundarna fick också lite oxfilé.

Nu har Roger åkt till jobbet - vilken underbart trevlig nyårsafton! Vi ska gå o lägga oss i skaplig tid, eftersom jag ska jobba imorgon bitti. Det blir lite annorlunda, eftersom jag ska ut i hemsjukvården, vilket innebär att jag ska åka runt i kommunen o ge patienter insulin, Fragmin o lägga om sår. Tillhör ju inte mina vanliga arbetsuppgifter precis. Men det är ju vad jag vill jobba med i framtiden, så det är bra att prova på!

I förra inlägget hade jag skrivit mycket mer, men då jag skulle fixa till typsnittet o gå in på HTML så försvann en del av texten. Så är det ofta, ffa när jag har bilder med. Felicia har försökt lista ut vad som är fel, men hon har inte hittat det.

Ungarna tittar just nu på TV. En hund ligger på golvet o den andra i sängen här bredvid. Jag tror att jag ska göra detsamma. Inte på golvet alltså, utan på sängen.

Hemma hos Kicki är det säkert jättegod stämning, med hennes festis i vackra glas, som gästerna får avnjuta. Magnus kanske håller på och lagar mat... Alvin o Elsa leker o har kul. Hemma hos Waldis kanske de äter middag, eller ligger på soffan o tittar på TV. Gilla ska ju ut o jobba natt. Förresten så skulle ju Lena m fam o moster Irene komma dit. De kanske äter smörgåstårta lite senare... Morgan o Jessica har nog varit ute o åkt skidor... Morgan kanske också står o lagar mat.... Felicia är hos en kompis, de skulle ha tjejmiddag, så de håller nog också på att laga mat... Johan är ute på sitt rum o spelar som vanligt. Han ska ju vara barnvakt imorgon bitti när jag åker till jobbet o Roger sover.

Nu har det börjat smälla utanför fönstret. Charlie är ju rädd, så snart får han det jobbigt. Jag lär nog vakna inatt, både av honom o smällarna. Kan ju inte ha hörselproppar i öronen heller, för då hör jag inte när jag ska upp. Fast i och för sig, så kan ju Roger väcka mig när han kommer hem. Det kanske är bäst att göra så.

Nåja, ha en väldigt trevlig nyårsafton - o om ni läser det här imorgon - hoppas ni inte har för ont i huvudet! Eller att det åtminstone var värt det...

Många kramar från oss!!