2:a advent...


Mina nyinköpta stjärnor från Plantagen! Mycket snygga om jag får säga det själv...
Så här lite saker skulle jag vilja ha i alla fönster, men det är svårt att få till. Roger tycker inte om att jag slänger växter, så de får väl vara kvar då...




Dessa söta änglar köpte jag också i Borlänge. De påminner mig om ett par vänner jag har: hjärtliga, glada, mulliga o söta!!


Vår coola son... han klädde ut sig igår till snickare - eller vad det var... har hela kalsingarna fulla med leksaker... det blev lite jobbigt när han skulle gå på toa!!



Samuel, Roger o Willeplutt
Tänk att den där söta saken kan göra mig så himla arg o verkligen frammana mina sämsta sidor... men också mina bästa!!I morse när jag gjorde låtsaspengar åt honom, sa han:"Åh tack mamma, du är en riktig vän!"

Idag när vi var ute i skogen med hundarna, så kom vi fram till en stig en bit in i skogen. Då frågade jag vilket håll vi skulle gå åt för att komma hem igen. Då pekade Wille till vänster o sa: "Det där är vänster. Då kommer man djupare in i skogen. Det där är höger - då kommer man hem!" Han pekade dessutom helt riktigt ut vänster o höger. Jag blev djupt imponerad!! Känns alltid bra att veta att ungarna hittar hem om de skulle komma bort!



Vovvarna kan verkligen mysa... en ligger o snuttar på sin säl o den andra har vräkt ner sig med kuddar i soffan... snacka om lyx!! Men, det är ju precis så det ska vara!
Igår försökte Charlie blicka till sig en plats i sängen - men där går gränsen! Det räcker med lilla Puff som tar upp halva sängen! Fattar inte hur hon beter sig - men plats det tar hon!



Andra advent... tiden går fort. Idag kom mamma med mina brorsdöttrar Tove o Ebba. Wille blev jätteglad, för han hade väntat på dom sedan igår! Vi adventsfikade tillsammans o myste här. Det var ganska livat en stund, men det var helt OK, för dom hade ju roligt. Efter ett tag kom flickornas mamma, tillika min svägerska o fikade hon med. Jag passade på att handla lite, medan mamma var kvar här. De skäms som hundar på affären... kan knappt se mig i ögonen. Men jag kan ju inte klandra dom, för det är inte dom som packar köttet!

Efter lunch, tvingade jag ut Samuel o Wille i skogen. Wille var positivt inställd till det idag o ville plocka kottar i en bajspåse. Hundarna var överlyckliga över att få springa av sig! De var mer eller mindre galna. Charlie jagade Puffliz så det stod det härliga till. Samuel o jag stod o skrattade åt dom, för Puff är ju så himla snabb i den täta terrängen o Charlie har inte en chans att springa ifatt henne!

Ja, sedan har eftermiddagen gått... glömde berätta att jag nu äntligen fått upp gardiner i köket o även bytt i vardagsrummet. Skönt att ha det gjort.

Samuel kom nyss hem o berättade att det snöade ute... vilken lycka om det fick ligga kvar!!

Nu ska jag gå o förbereda mig för läggdags.

Ha en fortsatt trevlig söndag o arbetsvecka!!

Kram