Hej svejs!

Klockan är bara halv 11 på förmiddagen och jag har redan ställt till med lite bus... Aldrig för tidigt att börja med det, eller hur??

När matte var ute och hängde tvätt, hittade jag något ätbart i gruset kring garaget och slafsade i mig.... matte tror att det är rester efter någon som lagt ut kol efter grillning!! Hon vet inte vilken knäppgök det är som lagt dit det, men det vet kanske husse..... (annars hade hon kunnat lägga till med ett värre ord än knäppgök.... kanske idiot, eller nå´t sån´t). Det är bara det att vi har gasolgrill, så enligt mattes kunskaper, kan inte kolen komma från vår grill!! Gott var det i allafall!!

Andra buset, var att jag hoppade upp på bordet och stal kanter från Willes smörgås!! Då blev matte jättearg, men innan hon hann fram till bordet för att ta mig i nackskinnet, så tog jag en bit till!! Sedan ramlade jag ner från stolen, innan matte hann fram.... men det gick bra, gjorde inte illa mig eller så. När matte plockade bort resten av kanterna, så följde jag glatt med henne (om jag lärde mig något?? -Nej, det verkade inte så....). Då röt matte åt mig: -Nej, du ska inte ha det här!! Men det var inte förrän jag blev bortmotad, som jag förstod vad hon menade.... Egentligen vill inte matte ha mig i köket, inte heller Charlie, förrän människorna har ätit upp och allt är bortplockat.... Men det är inte lätt, när inte alla gör samma sak. Matte funderar på att ha ett litet möte med alla i familjen, för att statuera denna regel. Får se hur det går....

Nu kom visst mormor för att hälsa på! Måste gå och pussa henne lite...

Vi hörs!!

Många kramar