Foxy o tjejerna busar i snön å lite nyårsgos...

Jag börjar i fel ordning.... idag kom kärfar o Foxy hit o hälsade på... lillkorven fick sitta i bilen en stund, för kärfar visste att jag satt o pluggade o behövde lugn o ro - men när jag kom ut efter några minuter så kommenderade jag honom att genast hämta den lille korven!! Förstå vad han skulle vara ledsen om han inte fick komma in o hälsa på tjejerna!! Det blev ju bara ett par minuter - så det gick så bra så... ;)

Om kärfar o kärmor dröjer för längen innan de kommer fram till dörren - dit Foxy springer på en gång - så står han och gnäller... lillplutten!! Idag kunde han hoppa upp och ner i soffan också... snart hoppar han upp i sängarna ska ni se!!

Det blir lite jobbigt för pluttfarbrorn att springa ikapp tjejerna, så vi gick ingen lång vända. Ella hade fart på tarmen, så hon satt o gjorde nr 2 x 2... det blir så när de springer - har jag märkt... Igår hade visst Pufflan satt sig o bajsat MITT i skidspåret!!!! Snacka om spårkänslig!!! :)  Då fick ju husse ta bort det också, vilket inte annars är ett måste - kan man tro - då man går i skogen... men hur kul är det att få bajs under skidan?? Antagligen inte...

Här kommer några bilder på gosisarna:
























'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''



Bordrar - de vet precis hur man ska göra för att få ut det mesta av livet... mat och vila - i massor :)  Foxy håller på att lära sig detta, och han har ju en mycket god lärare och mentor i Pufflan.... Ella är i stort sett likadan - men mer alert på vad som händer runtomkring. Pufflans livsdevis är: Rusa inte upp om du inte behöver!! Rör dig inte om du kan ligga kvar... Men skynda dig - om det vankas mat... Spring inte om någon ropar på dig - utan ta det i din egen takt... En border - kommer inte på order!!!




Är hon söt eller är hon söt? Ja, man kan ju bara skratta och njuta av den här lilla bordern!! Tänk vad olika de är, alla bordrar som jag känner... men ack så underbara allihop - på sina vis!!



Å så lilla Ella - som är alert, lydig och snabb... och som småbits i händerna då man kommer hem från jobbet - om hon inte hinner grabba tag i någon vante eller strumpa eller något som hon hinner få tag i... Jag var så stolt över henne för ett tag sedan, att hon inte hoppade upp på stolarna o stal från bordet - men det har hon lärt sig nu... å hoppa - det kan hon!! Så jäkla söt!! Lyhörd som bara den!! Känslig, men samtidigt gör hon som hon själv känner... å hon gör om dumheter, trots att hon vet vilka de är... men, hon är ju inte vuxen ännu heller!! Vaktig är hon också - på gott och ont... men otroligt gosig o mysig!!

Jag har ju hittat MIN hund - och jag har mycket svårt att tro att jag någonsin kommer att byta - det skulle vara en sån där Hedvig då... hihi... Rysk Flerfärgad Knähund - men det kommer i kombination med Världens Härligaste Hund - Borderterriern!!

:)  Cissi