Inoff utställning, Avesta

Imorse blev det ingen sovmorgon HELLER - känner det nu... är så trött. Vi har haft en lång dag vid utställningsringet - vilket betyder att det gick bra. Annars går det ju fort - om man får blått band, vill säga... Nu var det ju ingen överhängande risk för det, eftersom Ella var ensam border i sin klass. Samma sak för Foxy... ensam bordervalp. Domaren hette Ulrika ?. Hon var väldigt professionell.

Ella slutade som Juniorklass 1:a, HP, BIR och BIG 3! Inte illa pinkat av oss, tycker jag :) Foxy fick ungefär samma placeringar fast i valpklass. Hans BIR-rosett var rosa o vår röd!

Utlåtandet blev: Feminin tik med bra bett och käkar. Tilltalande skalle som har bra form. Trevlig längd på sin kropp. Något öppna vinklar fram och bak. Välskött och välvisad tik. Grattis!

Det var ett fint betyg till mig också!! Välskött o välvisad... snällt av domaren.

Här är det Foxy som står på bordet... Han vill helst inte stå den lille ponken. Men här fick domaren till honom bra. Hon tyckte Foxy var en cool kille :)  Det tycker jag med, en tjock cool kille ;) De jobbar dock på det...



Ella o jag in action. Hon hoppade inte en enda gång idag!! Dessutom är hon skendräktig den lilla slarvern. Vi var på plats ca 1½ timme innan vår visning, vilket var bra för acklimatiseringen.




Ella med två av sina tre rosetter :)  så fin min lilla plutta!!



Holger o Foxy med två av sina tre rosetter...


Här är min brorsdotter Tove med min arbetskamrats lilla mopsvalp Ziwa... hon somnade i Toves knä efter en liten stund. Hon blev också BIG 3:a har jag för mig... så himla söta små tjejer!! Tove börjar ju bli stor iofs.. hon fyller ju 11 i höst.

Nu sover min små tjejer... jag kan nästan gissa att det är en lite herre i Skogsbo som gör detsamma. Blir inga stora ovationer idag. Jag är ju oxå trött... ska nog ta mig en liten "nap"... Sen ska jag anmäla oss till Årets Border!

Väl mött!!

Kram från Ella o Foxy med hussar o mattar